    From: "Szymon" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie co zrobić przy niezapłaconym OC za samochód?
    Date: Fri, 23 Jan 2004 00:42:13 +0000 (UTC)

    Dzięki za info, mam kilka pytań:

    awa <p...@w...pl> napisała:

    > Ad1 Rata przedawnia się z upływem trzech lat od chwili jej wymagalności.

    chwila wymagalności to data zapłaty? To się nie przedawniło :(

    > Sąd
    > nie bierze z urzędu pod uwagę terminu przedawnienia. Strona musia sam to
    > podnieść.

    OK.

    > Termin do odwołania się od wyroku minął ponieważ sprawa była
    > prowadzona w postępowaniu nakazowym. Miałeś dwa tygodnie żeby odwołać się.

    Jeżeli pismo odebrałem od listonosza we wtorek 20.01 to do kiedy moge się
    odwoływać? To trochę OT, bo nie zamierzam, ale czy dzień odbioru jest
    pierwszym czy zerowym?

    > Ad2. Nie musisz płacić OC za dwa lata. Przedstaw ubezpieczycielowi umowę
    > sprzedaży auta.

    > Ad3. Idź i wyrejestruj auto w urzędzie. Nabywca lub kupujący (zależy od
    > treści umowy) musi zapłacić 2% podatku od wartości umowy na formularze PCC.

    A czy musi rejestrować auto? Chyba tak... Czy może po 2 latach je zezłomować
    bz rejestrowania?

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki
    Szymon