    From: "JohnBMW" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Date: Wed, 10 May 2006 02:14:04 +0200

    Witam.

    > (ogrodzenie np RAPMEN-BENT http://www.rapmet.pl/pdf/pl_ogrodzenia.pdf
    > strona 4, idealne, takie moze byc bez siatki, nie ma szans na wejscie
    > przez byle gowniarza)

    Dobry pomysł, osobiście jednak wole wysoki mur, bo pełni również funkcję
    osłony przed oczami obcych osób.

> [...]
    > ludziom ewidentne klamstwa w telewizji przez czlowieka ktorego duzo ludzi
    > darzy zaufaniem.
    > Na stronie o ktorej pisalem (tej co zamierzam zrobic w najblizszym czasie)
    > znajdzie sie dokladna informacja na temat prawa i obrony koneicznej jak
    > tez o tym w jaki sposob powinna sie taka osoab bronic jezlei zostanie
    > nieslusznie oskarzona. Jak napisac apelacje, jak wniesc kasacje, zostana
    > opublikowane orzeczenia z tego zakresu, a wszystko
    > poparte bedzie wiedza wiaryogdna opublikowana przez nznaych profesorow

    Słuszne stwierdzenie i chwalebna inicjatywa.

    Co odo obrony koneicznej bedzie to wiedza glownie z podrecznika
> [...]
    > programie dotycacym obrony koniecznej na polsat pochamowal sie przed
    > niesprawiedliwym bezczelnym stwierdzeniem ze Ci ktorzy sa przeciwni
    > poszerzenia granic to teoretycy (wielu prokuratorow tez jest przeciwnych)
    > a on wielki praktyk wie lepiej praktyk ktory mial problemy z egzaminami
    > ale z kpinami z wiedzy profesorow juz nie. Albo Ci ktorzy sa przeciw chca
    > chronic bandytow.
    > [a w podeczniku jest jak byk naoisane kiedy przekroczenie obrony jest
    > usprawieliwione, jest tam razaca sprzecznosc z tym co twierdzi publcznie

    Polityka wymaga stosowania "chwytów medialnych" vide ex-prezio i ex-władza,
    którzy to kradnąc
    już nawet na oczach wyborców ciągle przed kamerami i mikrofonami zaprzeczali
    temu.
    Bynajmniej nie pochwalam tego ale to praktyka stosowana na całym świecie od
    USA po Chiny i
    to NIESTETY się chyba nie zmieni za czasów panowania Homo Sapiens Sapiens...

    > Zdecydowanie lepiej jest by to niezawisly sad decydowal o tym
    > przekroczenie granic obrony bylo usprawidliwione niz prokurator
    > podlegajacy jednemu z poslow rządzacej partii.
    > Trzeba ludzi przygotowac na stres jaki moga w zwiazku z tym przezywac.
    > jezlei chodzi o stosowanie aresztu w takim przypadku to nie zawsze jest
    > konieczny - jezlei prokurator wie ze przekroczenie bylo usparweidliwione
    > nie musi stosowac i nawet nie powinien tego srodka. A sad uniewinni taka
    > osobe bo innego wyjscia nie ma. Natomiast co bedzie jak to Pan ziobro
> [...]

    Zgadzam się również, rzecz w tym że nazbyt wiele sądów widziałem co
    niezawisłe nie były a raczej układno-łapówkarskie.

    > Nie wiem czy czytasz regularnie grupe

    Jak czasu starcza i to tylko mały wycinek z interesujących mnie wątków.

    > ale wypowiadaja sie tutaj rowniez
    > osoby ktore widzialy zarzadzenia Pana ministra, w jednym znich dotyczacym
    > maltretowania dzieci bylo napisane by prokuratorzy oskarzali o usilowanie
    > zabiojstwa osoby ktore potrzeasaja dziecmi nie precyzujac czym jest to
    > potrzesanie, a to juz niezbyt madre.

    Wręcz chore, a nie niezbyt mądre.

    > teraz wyorbaz sobie jakby wygladalo zarzadzeie w sprawie obrony
    > koneicznej? Oceniane by byly fakty czy to kim jest czlowiek zabity lub
    > broniacy sie ? Dresiarz - winny, wzorowy obywtael z dziecmi i placzaca
    > przed kamerami zona - niewinny . ? Tak jak to bylo w przypadku wlodawy
    > (wlodowy?) akcentowal fakt ze czlowiek byl recydywista - co nie ma
    > znaczenia - a biedni ludzie ktorzy go zlinczowali to biedni pokrzywdzeni
    > prawi obywatele.

    To jest rzecz którą całkowicie potępiam, szczególnie że mój wygląd (łysa
    glaca, złoty kajdan i często sportowe wdzianko),
    był wielokrotnie przyczyną baaardzo wnikliwych kontroli drogowych.

    > w rozmowie ze mna prosze nie dolaczac tekstow w rodzjau dzieci
    > alkohololikow bo czyimi byli dziecmi nie ma najmniejszego znaczenia
    > a pokazuje tylko ze ma Pan ich za gorszych od dzieci osob nie bedacych
    > alkoholikami a to o Tobie zle swiadczy

    Zwykłe nieporozumienie, często pracuję z ludźmi uzależnionymi od alkoholu,
    jeden z moich kolegów nawet w zeszłym roku zmarł z powodu "przepicia",
    Nie uważam tych dzieci za gorsze, po prostu rzecz miała miejsce w dzielnicy
    o wielkim natężeniu problemu alkoholowego, a dzieci te pochodziły z rodzin
    uznawanych potocznie za patologiczne. Jeżeli 3 afrkańczyków ukradnie
    Mercedesa to powiem: "3 czarnych zrobiło Mera"; nie dla tego że czarny
    będzie użyty jako synonim dla słowa gorszy, ale dla tego że są rasy
    afrykańskiej a to więcej mówi niż "3 mężczyzn". Nie wartościuję osób w ten
    sposób, bo sam będąc dzieckiem rodziców z klasy zwanej inteligencją nie
    reprezentuję tej klasy, ani jej członków za lepszych nie uważam.

    > ja sie z Toba zgadzam , ale sprawa nie ma zwiazku bo nie dotyczy ani
    > pulapek ani obrony

    Owszem, jednak podałem to jako przykład mądrości "niezawisłych" sądów.

    > jest to proba wlamania, a pan policjant niedopelnil obowiazku,
    > niekompetencja wladzy wykonawczej nie swiadczy w cale o tym ze prawo
    > jest zle

    Tu również się zgadzam.

    > bardzo sie mylisz, on wchodzil do twojego mieszkania, a to jest
    > usparwidliwionym strachem, ty juz nie masz gdzie uciekac, ustawodawca
    > podzielil twoj poglad stad ust 3 art 25 kk

    Tak, ale gdybym go zabił i pokusił się o zastępstwo z urzędu, bez wyroku by
    się nie obył.
    Jestem o tym całkowicie przekonany. Więc jak dla mnie coś z tym prawem jest
    nie tak - moja subiektywna opinia.

    > nie, to nieprawda w moich wypowiedziach wyraznie zarysowuje sie pogald
    > "czlowieka nalezy ukarac wspolmiernie do wyrzadzonej przez niego krzywdy"

    Moja nadinterpretacja, dodam do tego że subiektywna, ale każdy ocenia przez
    pryzmat swoich doświadczeń i przeżyć.

    > i nie sa to wcale tacy ludzie jak to sie w mediach ostanimi czasy
    > utrwalilo (bezwgledni mordercy, potwory itp, bez prawa do zycia)

    Wiem ;). Znam obie strony tego medalu z praktyki...

    > Mialem tez do czynienia z osoab ktora zostala skazana za rozboj mimo iz
    > w tym czasie pila piwo - bo swiadek tak zeznal, - stad przeciwny jestem
    > sadom 24 godzinnym bo sedziami beda nie sedziowie a polijacni wsrod
    > ktorych chwasty tez sie zdarzaja. Chyba ze bedzie ustawowy obowiazek
    > dolaczania w takich sprawach dowodw materialnych wtedy mozna
    > podystkutowac, teraz bedzie odebraniem mozliwosci obrony i na pewno
    > trybunal sie przeciwi ustawie.

    Właśnie dla tego wątpię w "niezawisłość" sądów, a z wyżej wymienionych
    powodów również jestem przeciwnikiem takich sądów, jeśli tak je można
    nazwać.

    > wiec wiem doskonale o czym pisze.

    Po Pańskim poście temu nie zaprzeczam

    > I mam pozytywna opinie psychologiczna - znajac reotyke PISu bede musial
    > zamiescic te dokumenty na stronie.

    Czasem lepszy nadgorliwiec i idealista niż złodziej i to beszczelny bo w
    garniturze i sejmie.

    Z poważaniem.
    JohnBMW.