    From: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Date: Sat, 6 May 2006 10:11:43 +0000 (UTC)

    Dnia 06.05.2006 Maddy <m...@e...com.pl> napisał/a:

    > Może podać parę przykładów z ostatnich miesięcy śmiertelnego dla
    > mieszkańców dobijania się kogoś do drzwi?
    > Musiało być w prasie, zaraz obok zelżenia kogoś na śmierć.

    Możesz mi podać parę przykładów z ostatnich miesięcy spadania szybowców na
    teren zaminowany (i to takich, gdzie pilot potem wlazł na minę)? Na pewno
    było w prasie...

    No, bo jak już mamy się przerzucać wzajemnie tak surrealistycznymi
    "argumentami"... :]

    > Może czytaj zanim odpowiesz. Jak natarczywie by się ktoś do tych drzwi
    > nie dobijał, bo dokładnie o tym mówimy (za słownikiem j. polskiego
    > "Dobijać się do kogoś, do czegoś - stukać mocno, chcąc się gdzieś
    > dostać) to nie jest powód by do niego np. strzelać.

    Może czytaj, zanim odpowiesz, albo nieproszony zaczniesz przepisywać
    słowniki: nie zalecam nikomu strzelania do osób dobijających się do drzwi,
    niemniej jednak uważam, że na swoim terenie (odpowiednio oznakowanym, itd. -
    tego dotyczy wątek), właściciel - tudzież osoba upoważniona - ma do tego
    prawo. Ot, i wszystko. Może to się nam nie podobać - ale ja tu mówię o
    prawnym aspekcie sprawy.

    Doskonale zdaję sobie sprawę, że ludzie przyzwyczajeni życiem w PRL-u - i
    w jego obecnej kontynuacji - do nieposzanowania własności prywatnej, reagują
    oburzeniem np. w stylu: "no przecież ja tylko po jabłko!" gdy im zwrócić
    uwagę, że cudzego ruszać po prostu NIE WOLNO. Nie chcesz ryzykować, że ktoś
    Cię kulką poczęstuje? Nie dobijaj się po nocy do cudzych drzwi (za
    słownikiem j. polskiego: "Dobijać się do kogoś, do czegoś - stukać mocno,
    chcąc się gdzieś dostać). Zostaw ludzi na ich terenie - skoro napisali:
    "wstęp wzbroniony" - w spokoju.

    Może jeszcze coś doradzę w związku z powyższym: nie tylko czytaj, zanim
    odpowiesz - ale staraj się czytać ze zrozumieniem. A dopóki nie zrozumiesz -
    nie odpisuj.

    > Swoja drogą, żeby strzelać musisz te drzwi najpierw otworzyć, chyba że
    > masz otwory strzelnicze w drzwiach albo zdalnie sterowany karabin
    > wycelowany w wycieraczkę.
    > A jak otworzysz, pomimo tego że czujesz się zagrożony a policja jeszcze
    > nie przyjechała, to już sam sobie jesteś winny.
    >
    > Człowiek, który uważa że może strzelać do kogoś kto natarczywie dobija
    > mu sie do drzwi (może być pijany sąsiad który pomylił piętra), bo dla
    > niego to to samo co np. tych drzwi wyważenie, powinien zostać
    > ubezwłasnowolniony dla dobra społeczeństwa.

    No i po co mi to wszystko piszesz? _KOMU_ odpowiadasz?
    --
    pozdrowienia

    Z.