    From: "GT" <g...@c...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Date: Wed, 5 Oct 2005 14:30:59 +0200

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał :
    > Tak, ale zastanow sie, w jakim celu go uzywasz. Jesli Twoim hobby jest
    > uzywanie prawa, to droga wolna. Jesli Twoim celem jest byc lepiej
    > traktowanym jako osoba ze schorzeniem psychicznym i lepszy wizerunek osob
    ze
    > schorzeniami psychicznymi, to wybierasz zla metode. Mozesz wygrac jakis
    > proces jeden czy drugi, ale nastawienie ludzi do Ciebie sie tylko
    pogorszy.

    Zastanowię się. Nastawienie do osób publicznych w ogóle jest nienajlepsze,
    więc żeby mieć dobre nastawienie ludzi (zresztą ilu konkretnie i jakich?)
    najlepiej się nie wychylać.

    > Jak widac nie sa.

    Są, są. Dostaje się tu i ówdzie etykietkę pieniacza czy oszołoma, ale tak ma
    każdy kto próbuje coś robić. Poparcie mierzy się statystykami i niechęć
    również mierzy się statystykami.

> [...]
    > komunikowac, ktora jest wroga, nieracjonalna, nachalna, nie kapujaca zasad
    > wspolzycia spolecznego. Wizerunek warzywka czy kaftanu to klisze, ktorych
    > nikt nie potraktuje powaznie, gdy ma przed soba kogos nie pasujacego do
    tego
    > zewnetrznego obrazka. Natomiast obawa dotyczaca sposobow zachowan jest
    > glebsza, bardziej realna i bardziej wplywajaca na postepowanie ludzi.

    "Wizerunek osoby, z ktora nie da sie normalnie komunikowac, ktora jest
    wroga, nieracjonalna, nachalna, nie kapujaca zasad
    wspolzycia spolecznego". Chcesz przez to powiedzieć, że ze wszystkimi
    innymi poza mną można się "normalnie komunikować", wszyscy inni są
    "przyjaźni, racjonalni, delikatni" i doskonale znają zasady współżycia
    społecznego?

> [...]
    > sie znalazles sobie jakis sens zycia w walce, w ktorej sensownosc musisz
    > uwierzyc, zeby ten sens miec. Baw sie dobrze, a my bedziemy sie dobrze
    bawic
    > jako widownia. Forwardy maili z postami z opisem Twoich przypadkow, takich
    > jak pozew MM ("Wydalem w MEDIA MARKcie 900 zl bedac bliskim zalamania
    > nerwowego (chcialem sobie poprawic nastroj, mowia, ze kupowanie uspokaja)
    > pozniej dowiedzialem sie, ze MM nie zwraca gotowki...") juz kraza po Necie
    > wraz z innymi przesylanymi sobie przez znajomych zartami.

    Chcesz powiedzieć, że tak się mną zainteresowałaś, że wyszukujesz
    opublikowane przeze mnie materiały i rozsyłasz je razem z moimi danymi
    osobowymi wśród znajomych? Pragnę Cię poinformować, że mogę próbować to
    zakwalifikować jako przestępstwo z Art. 115 par. 12 KK:
    § 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w Art. 190, jak i
    groźba spowodowania postępowania karnego lub *rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego* lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na
    celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Nie zbadałem jeszcze Ustawy o ochronie danych osobowych...
    A może tak szanowna Pani podała by swoje dane osobowe zamiast wyjawiać
    cudze?

    GT