    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przyrzeczenie umowy o prac
    Date: Sat, 01 Sep 2007 15:19:53 -0500

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fbbt6r$2sq$4@inews.gazeta.pl...

    > A możesz mi jakąś podstawę prawną tych twierdzeń wskazać? Umowa o pracę
    > jest szczególnym rodzajem umowy cywilnoprawnej. Ale w części nie
    > unormowanej prawem pracy do tego typu umów stosuje się prawo ogólne. To
    > umowy przedwstępnej nie wyklucza, a nie znam (co nie znaczy, ze nie
    > istnieje) żadnego przepisu wykluczającego zawarcie umowy przedwstępnej.

    Ależ oczywiście, że możesz zawrzeć umowę cywilną z której będzie
    wynikało, że pna X zobowiązuje się do zawarcia umowy o pracę.
    Ale to nie ma nic wspólnego z kodeksem pracy i umową o pracę
    To o czym myslisz jest po prostu umową cywyilną.
    I o ile nie zawiera w sobie zastrzeżenia, że pan X w przypadku
    niewywiązania się z podpisania umowy o pracę zapłaci tyle to a tyle to
    nic po za tym ze sobą nie niesie,. Pan X podpisał umowę, słowa nie
    dotrzymał, ale umowa nie przewiduje żadnych konsekwencji jej zerwania
    dla zadnej strony jesli nie zostalo to w niej zawarte.
    jak bardzo chcesz, to rzeczywiscie mozesz ja sobie nazwac przedwstepna
    umową o pracę, ale to jest tylko wymyslone pojęcie, a nie jakis
    szczegolny rodzaj umowy.