  • Data: 2010-10-24 16:28:42
    Temat: Re: Przyrost naturalny
    Od: " Tapatik" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Danusia <j...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę bardzo: dowód odwrotny do dowodu na wprost i warunki brzegowe: Brak
    > dzieci wogóle, za 60 lat emerytury są zerowe, bez względu na system
    > obliczania.

    Jest mi przykro, ale tego argumentu nie mogę uwzględnić.

    Po pierwsze istnieje takie cudo jak drugi filar, który jest uzależniony od
    funduszy zebranych przez emeryta przez całe jego życie. Te fundusze nie są
    uzależnione od ilości pracujących, lecz od składek wpłacanych przez tegoż
    emeryta. Czyli drugi filar będzie niezerowy.

    Po drugie - rzeczywiście przy warunkach podanych przez Ciebie pierwszy filar
    będzie zerowy. Tylko pytanie co dalej. Jak rośnie emerytura z pierwszego
    filara w zależności od ilości dzieci? I czy z *każdym* urodzonym dzieckiem
    będzie wzrastać? Moim zdaniem - nie.

    Tak więc uważam, że jeśli chcemy mieć godne emerytury, to powinniśmy zadbać
    nie o pierwszy filar (poprzez rodzenie lub robienie dzieci), ale o drugi i
    trzeci. Ponieważ mamy mały wpływ na drugi filar to trzeba odkładać na trzeci.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik