    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 12 Sep 2013 14:06:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Przymusowe ograniczenie ???
    From: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2013 22:28:04 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Jeśli przekazaliście wodociąg gminie to już nie jest wasz, zrzekliście sie
    >
    > wodociągu do wodomierza na rzecz gminy, w zamian za to to gmina czy firma
    >
    > zarządzająca wodociągiem zajmuje sie eksploatacją i odpowiada za stan
    >
    > instalacji wodociągowej. Nie wiem kot wam robił projekt ale jeżeli wam
    >
    > zaprojektował do domków jednorodzinnych wodomierze 32mm to byl idiotą, albo
    >
    > był po prostu niekompetentny.
    >

    > Nikt wam niczego nie ogranicza, po prostu nei ma żadnego technicznego
    >
    > uzasadnienia aby stosować przewymiarowane wodomierze, co więcej z punktu

> [...]

    Moze masz racje- z ta fizyka to nie jest sprawa ( jak powyzej widac_) jednoznaczna.

    Tylko...wez pod uwage , jakie to byly realia: od glownego wodociagu ( 100mm),
    musialem zrobic moje przylacze ( 32), nastepnie przeprowadzic rure pod droga, zrbic
    studzienke z wodomierzem i stad zrobic doprowadzenie ( pod górę !) do mojego domu.
    Teraz, przed moja studzienką zrobili trójnik, ktory zaopatruje kilkanascie innych
    domów, ktore, wszystkie leza ponizej mojego domu.
    Jesli sie teraz wysra ktos z tych domow i spusci wode w kiblu, to powiedz mi, o ile
    spadnie cisnienie w moim domu , kiedy mam 32mm a ile spadloby, gdybym mial 20mm ???
    Chyba jest różnica ?