    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przymusowe ograniczenie ???
    Date: Thu, 12 Sep 2013 17:25:49 +0200

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:l0qf6m$u82$1@node2.news.atman.pl...

    > Oj kłania się ta fizyka, kłania. Zmniejszenie przekroju rury z 32 mm
    > na 20 mm spowoduje zmniejszenie pola przekroju z 803 mm2 na 314 mm2,
    > czyli o 60%. A zatem przy takim samym poborze wody bedzie ona musiała
    > płynąć dwa razy szybciej. Tu znajdziesz wzór na spadek ciśnienia:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnanie_Darcy-Wei
    sbacha . Prędkość
    > jest tam w kwadracie, zatem i w kwadracie będziemy mieli spadek
    > ciśnienia. Tak w uproszczeniu oczywiście, bo nie chce mi się tego
    > liczyć.
    > A co do strony prawnej, to jeśli przyłącze ma mieć wg projektu 32 mm
    > średnicy, to ma mieć tyle na całej długości. By go przebudować na 20
    > mm należałoby uzgodnić nowy projekt moim zdaniem.

    ha ha ha... masz jakieś wsparcie dla tego bzdurnego twierdzenia?

    teraz powszechnie si erobi przyłacza 50mm nawet do domków, ale zaraz przed
    wodomierzem redukujemy sie do 20mm a potem w domu rozporwadzamy wodę rurami
    góra 25mm i to tylko do punktu rozdzielczego.

    wodomierz dobiera sie wg przewidywanego zapotrzebowania maksymalnego na wode
    w danym obiekcie. dane przewymiarowanego wodomierza wprowadza błędy
    pomiarowe większe niż dopuszczone normami.