    From: "js" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka - i po przesyłce.
    Date: Sun, 16 Jan 2005 12:54:24 +0100

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opskovb4k9mg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > Genialne. Genialne. No wręcz genialne.
    > A teraz po kolei.
    > 1. sprzedawca wystawia telefon - oferta sprzedazy za co najmniej 800 zł.
    > 2. nabywca oferuje, że zapłaci 1000 zł.

    Na jakiej aukcji tak to wyglada? Jesli cena wyjsciowa to 800 zl, to przy
    braku innych ofert umowa oiewa na kwote wlasnie 800 zl.

    > 3. nie ma wyższych ofert, oferta zostaje przyjęta i w tym momencie zawarta
    > zostaje umowa sprzedaży. Telefon staje się własnością nabywcy - art 155 kc

    Tak wiec : wskazany art. zawiera klauzule, iz strony moga ustalic to
    inaczej.
    Znajac dosc dobrze Allegro oraz z art. 56 i 60 KC wnioskuje, iz strony
    ustalily to inaczej.

    > 4. nabywca żada przesłania towaru na wskazany adres, i dokonane zostają
    > odpowiednie ustalenia - sposób przesyłki, adres, termin wysłania. Jeżeli
    > sprzedawca wykona te postanowienia wtedy zastosowanie ma art 548 kc -
    > ryzyko przypadkowej utraty rzeczy obciąża nabywcę.

    Na Allegro przyjal sie inny zwyczaj. Sprzedajacy okresla warunki wysylki, Ty
    licytujac akceptujesz je.
    Mozesz oczywiscie ustalic je odmiennie, ale zdecydowana wiekszosc transakcji
    nie zawiera tego elementu.
    Takze powtorze : IMO dla uwolnienia sie sprzedajacego od odpowiedzialnosci
    za przesylke ponad kwote odszkodowania wyplacanego przez przewoznika
    potrzeba jest wyrazna deklaracja opisana przeze mnie wyzej.

    > "Nalezyta starannosć" obejmuje wyłącznie prawidłowe opakowanie i
    > zabezpieczenie przesyłki, oraz wysłanie jej na własciwy, czytelnie wpisany
    > na przesyłce adres, w uzgodniony z nabywcą sposób (kurier, poczta, goniec
    > itp). Natomiast ubezpieczenie przesyłki (bo przesyłka wartościowa to nic
    > innego jak przesyłka ubezpieczona) to świadczenie dodatkowe, takie samo
    > jak "ekspres" czy "priorytet" "poczta lotnicza". Jeżeli zatem nabywca nie
    > żądał ubezpieczenia przesyłki zbywca nie ma obowiązku tego uczynić.

    To Twoje zdanie.

    > Ponownie. Podaj podstawę prawną.

    Alez podalem, trzeba tylko wyciagnac wnioski.