    From: "Adam" <A...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Przestępca" prosi o poradę.
    Date: Sun, 15 May 2005 19:44:06 +0200

    news:d67rds$ktu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zabezpieczony materiał dowodowy w postaci dysków i płyt jest wysyłany do
    > biegłego.

    Dzięki za odzew.
    A nie ma jakiś przepisów określających w jakim czasie od przeszukania tenże
    materiał dowodowy MUSI być wysłany do biegłego?
    Bo leżą te moje graty zupełnie bezsensownie na komendzie już ponad 2
    miesiące...
    A część skonfliskowanych przedmiotów i plików na komputerze jest mi
    potrzebna do pracy.
    Następne pytanie powiązane - ile biegły ma czasu na zbadanie i odesłanie
    dysków?
    Są w tym temacie w ogóle jakieś ustawowe nieprzekraczalne terminy?

    > No bo nie wiadomo co tam jest. Gdybyś nie nakazał im wyjmować tegoż
    komputera, to
    > ewentualnie można by było ustalić rodzaj oprogramowania w samej
    > komendzie w drodze oględzin.

    To samo dałoby się zrobić w momencie przeszukania jak dyski były w kompie,
    tyle że nikomu nie chciało się zerknąć w "Program Files" czy inne katalogi.
    Zabrano je na wszelki wypadek bo może będzie się do czego przyczepić -
    najlepszy dowód to zabranie także kompletnie pustego dysku będącego w
    trakcie naprawy.
    Biorąc pod uwagę jak się to wszystko ślamazarnie toczy to twierdzę że dobrze
    zrobiłem nie wydając całego kompa - byłbym pewnie już ponad 2 miesiące bez
    komputera (i to nie byle jakiego bo półtora roku temu kosztował mnie 8 tyś
    zł!).

    > Co do karty CYFRA+, to być może policjanci włożyli ją do jakiegoś
    > terminala w celu uzyskania ich numeru.

    Numer karty jest nadrukowany na samej karcie i nie jest wyświetlany przy
    odczycie w menu żadnego terminala używanego przez Cyfrę.
    Zresztą jak poszedłem na 5 dzień udowadniać legalność kart to się okazało że
    wszystkie inne moje graty są, a te 2 aktywne karty gdzieś wcięło.
    Dlatego poprosiłem Cyfrę o ich wyłączenie.
    Na Komendzie nie ma żadnego tunera zdolnego współpracować z kartą Cyfry
    czyli któryś z policjantów wziął sobie do domu celem pooglądania za darmo
    pełnego pakietu.
    Jestem w stanie to zrozumieć - policjant też człowiek, tylko dlaczego
    zwodzono mnie równo miesiąc z wydaniem kart których legalność została
    potwierdzona przez samą Cyfrę piątego dnia po przeszukaniu ?

    Przyzna kolega, że coś tu brzydko pachnie?
    Do tej pory darzyłem Policję dużym szacunkiem za ich trudną i niebezpieczną
    pracę, ale teraz im dłużej mnie zwodzą tym bardziej cały ten szacunek idzie
    w diabły.

    --
    Pozdrawiam.
    Adam