  • 1. Data: 2010-06-28 19:39:45
    Temat: Przeniesienie własności pod warunkiem?
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W umowie sprzedaży strony postanawiają, że A sprzedaje B nieruchomość. W
    następnym paragrafie ustalają cenę oraz że B zapłaci cenę w terminie 7
    dni od dnia zawarcia umowy. W następnym paragrafie A i B oświadczają, że
    wydanie lokalu B nastąpi w terminie trzech dni od dnia zapłaty całości
    ceny przez B.

    Czy taki zapis może być potraktowany jako przeniesienie własności pod
    warunkiem i w związku z tym umowa będzie nieważna (art.157 k.c.)?

  • 2. Data: 2010-06-28 20:06:54
    Temat: Re: Przeniesienie własności pod warunkiem?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 28-06-2010 21:39, wombi pisze:
> [...]
    >
    > Czy taki zapis może być potraktowany jako przeniesienie własności pod
    > warunkiem i w związku z tym umowa będzie nieważna (art.157 k.c.)?

    Nie. Najpierw dochodzi do bezwarunkowego przeniesienia własności. B
    staje się właścicielem, chociaż nie zapłacił jeszcze, ani nie jest
    posiadaczem nieruchomości. Potem ma zapłacić, a jak zapłaci to nastąpi
    wydanie (przeniesienie posiadania).

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-06-28 20:17:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    .B:artek. wrote:

> [...]
    > staje się właścicielem, chociaż nie zapłacił jeszcze, ani nie jest
    > posiadaczem nieruchomości. Potem ma zapłacić, a jak zapłaci to nastąpi

    A jak nie zapłaci, to jak usuwa zajmujących jego lokal? :-)

  • 4. Data: 2010-06-28 20:58:50
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W dniu 2010-06-28 22:17, cef pisze:
    > A jak nie zapłaci, to jak usuwa zajmujących jego lokal? :-)

    Powództwem o wydanie lokalu.

  • 5. Data: 2010-06-29 07:17:20
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik wombi napisał:

    > Powództwem o wydanie lokalu.

    Jeśli nie zapłaci, to też ma prawo zająć lokal????
    Czyli jedyną metodą na zabezpieczenie się przed oszustwem jest gotówka
    przekazana u notariusza?

    Tak się na wszelki wypadek pytam.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 6. Data: 2010-06-29 07:26:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu> napisał

    > Jeśli nie zapłaci, to też ma prawo zająć lokal????

    Tak, przeciez jest właścicielem.

    > Czyli jedyną metodą na zabezpieczenie się przed oszustwem jest
    > gotówka przekazana u notariusza?

    Nie jedyną. A płacenie dużych sum gotówką to ani wygodne ani
    bezpieczne. Dobry notariusz wie jak napisać umowę, może tez zaoferować
    pomoc przy rozliczeniach przez swoje konto depozytowe.

  • 7. Data: 2010-06-29 11:41:01
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 29-06-2010 09:17, Tapatik pisze:
    > Jeśli nie zapłaci, to też ma prawo zająć lokal????

    Tak, bo go kupił i jest właścicielem.

    > Czyli jedyną metodą na zabezpieczenie się przed oszustwem jest gotówka
    > przekazana u notariusza?

    Nie. Jest depozyt notarialny, rachunek powierniczy, gwarancja bankowa
    zapłaty czy poddanie się egzekucji z aktu notarialnego. Sposobów jest
    kilka, wystarczy je odpowiednio użyć.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2010-06-29 12:16:13
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Niektórzy notariusze nie chcą tak podpisywać, i żądają od stron podania konkretnych
    dat.

    -----

  • 9. Data: 2010-06-30 20:15:05
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W dniu 2010-06-29 13:41, .B:artek. pisze:

    > Tak, bo go kupił i jest właścicielem.

    > Nie. Jest depozyt notarialny, rachunek powierniczy, gwarancja bankowa
    > zapłaty czy poddanie się egzekucji z aktu notarialnego. Sposobów jest
    > kilka, wystarczy je odpowiednio użyć.

    Z tym poddaniem się egzekucji z aktu notarialnego co do wydania lokalu,
    w przypadku gdy termin wydania (a właściwie jego brak) w stanie
    faktycznym jaki opisałem chyba nie wchodzi w grę, bo poddanie się
    egzekucji z art. 777 § 1 pkt 4 możliwe jest tylko gdy termin jest ściśle
    oznaczony.

  • 10. Data: 2010-06-30 21:45:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 30-06-2010 22:15, wombi pisze:
> [...]
    > faktycznym jaki opisałem chyba nie wchodzi w grę, bo poddanie się
    > egzekucji z art. 777 § 1 pkt 4 możliwe jest tylko gdy termin jest ściśle

    Ja miałem na myśli poddanie się egzekucji co do zapłaty ceny.

    --
    .B:artek.