  • 1. Data: 2008-02-03 14:09:14
    Temat: Przeksztalcenie mieszkania spółdzielczego
    Od: Przemek <n...@g...com>

    Witam,

    Ostatnio przekształciłem mieszkanie na podstawie umowy ze spółdzielnią z
    spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkaniowego na
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    Prosiłbym o informację jakich formalności muszę dopełnić aby założyć KW
    i wpisać siebie jako właściciela.

    Proszę również o podanie przybliżonych kosztów.

    Z góry dzięki.

    Przemek

  • 2. Data: 2008-02-03 22:08:04
    Temat: Re: Przeksztalcenie mieszkania spółdzielczego
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.
    >
    > Prosiłbym o informację jakich formalności muszę dopełnić aby założyć KW i

    Wniosek do KWsporzadza notariusz w akcie notarialnym, no chyba ze pozalowes
    tych 150 zl to teraz cierp. :>

  • 3. Data: 2008-02-04 17:37:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wniosek do KWsporzadza notariusz w akcie notarialnym, no chyba ze
    > pozalowes tych 150 zl to teraz cierp. :>
    Notariusz ma obowiązek złożyć wniosek o wyodrębnienie lokalu i wpis
    właściciela w dziale II. Tu nie ma wyboru, czy dowolności.

  • 4. Data: 2008-02-04 17:51:06
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Marcin Wasilewski napisał
    > Notariusz ma obowiązek złożyć wniosek o wyodrębnienie lokalu i
    > wpis właściciela w dziale II. Tu nie ma wyboru, czy dowolności.

    Ale umowa przeksztalcenia lokatorskiego spoldzielczego prawa do lokalu
    mieszkalnego w prawo wlasnosciowe nie musi wiazac sie z wyodrebnieniem
    lokalu, w zwiazku z czym nie ma obowiazku zakladania ksiegi
    wieczystej.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2008-02-04 22:44:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkalnego w prawo wlasnosciowe nie musi wiazac sie z wyodrebnieniem
    > lokalu, w zwiazku z czym nie ma obowiazku zakladania ksiegi wieczystej.

    Pozostaje tylko nadmienić, że obecnie przekształcenia spółdzielcze
    lokatorskie -> spółdzielcze własnościowe spółdzielnia może dokonać tylko w
    tym przypadku, jeśli z powodu nieuregulowanych spraw własności gruntu,
    spółdzielnia nie posiada prawa własności/prawa wieczystego użytkowania
    gruntu pod budynkami.

    Nie? A widziałaś kiedyś spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu z
    założoną dla tego prawa księgą wieczystą?
    Poza tym każda transakcja u notariusza związana ze zmianą własności
    nieruchomości musi być zakończona wnioskiem do sądu wieczystoksięgowego.

  • 6. Data: 2008-02-05 07:00:22
    Od: Przemek <n...@g...com>

> [...]
    >
    > Notariusz ma obowiązek złożyć wniosek o wyodrębnienie lokalu i wpis
    > właściciela w dziale II. Tu nie ma wyboru, czy dowolności.
    Rozumiem, że teraz z umową muszę udać się do notariusza?

    Jaki to koszt? A dlaczego jeżeli jestem już właścicielem jest potrzebny
    jeszcze notariusz nie mogę sam tego zrobić w sądzie?

    Przemek

  • 7. Data: 2008-02-05 07:21:53
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Marcin Wasilewski napisał
    > Nie? A widziałaś kiedyś spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu
    > z założoną dla tego prawa księgą wieczystą?

    A gdzie napisalam, ze widzialam?

    > Poza tym każda transakcja u notariusza związana ze zmianą własności
    > nieruchomości musi być zakończona wnioskiem do sądu
    > wieczystoksięgowego.

    Nie ma obowiazku zakladania ksiegi wieczystej dla _wlasnosciowego

  • 8. Data: 2008-02-05 07:27:43
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Przemek napisał
    > Rozumiem, że teraz z umową muszę udać się do notariusza?

    Z tego co piszesz wynika, ze umowa przeksztalcenia nie byla
    sporzadzana przed notariuszem. Jesli nie byla, to i tak musisz isc do
    notariusza wraz z osobami, ktore na umowie reprezentuja spoldzielnie
    celem notarialnego poswiadczenia podpisow na tejze umowie. Bo tylko
    taka umowa jest podstawa zalozenia ksiegi wieczystej. Musisz jeszcze
    wziac ze spoldzielni takie specjalne zaswiadczenie - powiedz, ze do
    ksiag wieczystych, to beda wiedziec jakie informacje musza tam byc
    zawarte. No i wypelnic formularz - wniosek o zalozenie kw.

    > Jaki to koszt?

    260 zl plus koszty poswiadczenia podpisow u notariusza, ale tu Ci nie
    pomoge bo nie wiem :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 9. Data: 2008-02-05 16:23:22
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 5 Feb 2008 08:21:53 +0100, MałGosia napisał(a):

    > Nie ma obowiazku zakladania ksiegi wieczystej dla _wlasnosciowego
    > spoldzielczego prawa do lokalu mieszkalnego_.

    Dokładnie. Dodam tylko, że lokale muszą być ujęte w głównej KW budynku.
    Nie ma obowiązku na odrębną KW <tylko na potrzeby zainteresowanego i
    jego dalszych potrzeb i własny koszt>

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 10. Data: 2008-02-05 17:09:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Marcin Wasilewski napisał

    > Nie ma obowiazku zakladania ksiegi wieczystej dla _wlasnosciowego
    > spoldzielczego prawa do lokalu mieszkalnego_.

    Tak, sęk w tym, że obecnie przekształcenie na spółdzielcze własnościowe
    prawo do lokalu, to taki "wymierający gatunek", gdyż jest, że tak powiem
    wyjątkiem od zasady, a zasadą obecnie jest wyodrębnienie lokali i
    przenoszenie prawa własności. A jeśli takie przekształcenie miało jednak
    miejsce, to oznacza, że spółdzielnia nie ma uregulowanych spraw własności
    gruntu. Idąc dalej, nie wiem jak w sytuacji, gdy spółdzielnia nie jest
    właścicielem/wieczystym użytkownikiem działki gruntu wygląda założenie
    księgi dla takiego prawa.