  • Data: 2009-02-16 01:08:25
    Temat: Re: Przejście przez tory lub ulicę, kiedy można?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pbz" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:e482b3cb-1473-4a9d-a47c-a9af65e465ee@m42g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > Jak widzę o tym mówi art 58 ust oTK. "Wstęp na obszar kolejowy jest
    > dozwolony tylko w miejscach wyznaczonych
    > przez zarządcę." Ale to chyba ten obszar powinien być jakoś oznaczony.
    > Zgodnie z art 4 ust 8 jest to obszar określony działkami
    > ewidencyjnymi... To znaczy, że mam mieć przy sobie plan
    > zagospodarowania przestrzennego???

    Nie popadajmy w paranoję. Masz zachować normalne zasady ostrożności. Jak
    coś przypomina tor kolejowy, to zakładasz, że to tor. Raczej nie przejdzie
    w sądzie ukaranie kogokolwiek za chodzenie po nieoznaczonym terenie
    kolejowym, który nie wygląda na takowy i nie jest ogrodzony.

    > Jak rozumiem wokół torów to mogę się domyśleć że to teren PKP. Tyle,
    > że nie widzę w tej ustawie żadnego wskazania w jaki sposób jest
    > oznaczone wyznaczone przez zarządce przejście.

    Określa to Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi. Jest to
    przejazd kategorii "E" i "F". Przejście kategorii "E" oznacza się "Krzyżem
    Św. Andrzeja" oraz jeśli nie ma tam obsługiwanej rogatki tablicą "Przejście
    przez tor. Strzeż się pociągu". Każde inne miejsce przejścia przez tor
    kolejowy jest miejscem niedozwolonym w rozumieniu prawa.