  • 1. Data: 2010-01-19 21:32:39
    Temat: Przejęcie sklepu
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Trzymając się konwencji grupy, znajoma chce przejąć (kupić) sklep. Na co, od
    strony prawnej, musi zwrócić szczególną uwagę? Są gdzieś dostępne jakies
    wzory protokołów/dokumentów, które dobrze jest sporządzić w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam
    PawelT

  • 2. Data: 2010-01-19 23:13:44
    Temat: Re: Przejęcie sklepu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pt" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od strony prawnej, musi zwrócić szczególną uwagę? Są gdzieś dostępne
    > jakies wzory protokołów/dokumentów, które dobrze jest sporządzić w takiej

    Pojęcie zakupu sklepu jest bardzo pojemne. Chce kupić budynek,
    zorganizwoaną część przedsiębiortswa, towar z tego sklepu, znak firmowy
    sklepu? A może jakiś sklep w internecie?

  • 3. Data: 2010-01-19 23:24:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > zorganizwoaną część przedsiębiortswa, towar z tego sklepu, znak firmowy
    > sklepu? A może jakiś sklep w internecie?

    Moja żona była wczoraj na zakupach i wykupiła pół sklepu. Czy
    odpowiada też za połowę jego zobowiązań? ;)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-01-19 23:54:47
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2010-01-20 00:24, Liwiusz pisze:
    > Moja żona była wczoraj na zakupach i wykupiła pół sklepu. Czy
    > odpowiada też za połowę jego zobowiązań? ;)

    nie Twoja żona, tylko żona znajomego ;)

  • 5. Data: 2010-01-20 08:06:32
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zorganizwoaną część przedsiębiortswa, towar z tego sklepu, znak firmowy
    > sklepu? A może jakiś sklep w internecie?
    Faktycznie
    Chodzi o przejęcie działalności handlowej w "realności", wraz z towarem i
    dostawcami, lokal jest dzierżawiony od miasta.
    PawelT

  • 6. Data: 2010-01-20 08:10:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pt pisze:
> [...]
    > Chodzi o przejęcie działalności handlowej w "realności", wraz z towarem i
    > dostawcami, lokal jest dzierżawiony od miasta.

    Najpierw by trzeba było dogadać się z miastem, czy wynajmie ci lokal
    i na jakich warunkach. Co do reszty to towar się odkupuje po cenach
    umownych, pewnie jakieś "odstępne" itp.

    Wszelkie umowy z dostawcami by trzeba było renegocjować, bo faktu,
    że na przykład dostawcy dają coś poprzedniemu na kredyt nie wynika, że i
    Tobie będą musieli tylko z racji tego, że "kupiłeś sklep".

    Podobnie z umowami na media, ale tutaj nie będzie raczej problemu.

    --
    Liwiusz