  • 1. Data: 2004-11-06 19:58:01
    Temat: Przedawnienie (?) roszczeń operatora GSM
    Od: "-=: RZUWIG :=-" <r...@i...WYWAL_TO.pl>

    Parę late temu kumpel zerwał umowę z Ideą, bo zlikwidowali 5-sekundówki. Oni
    niby mu tej rezygnacji nie uznali, bo o zmianie cennika informowali w
    Wyborczej... bla bla bla... Zorientowani wiedzią, że postąpili nie fair. Ale
    chodzi o to, że naliczyli opłatę karną, odsetki, były informacje o
    przekazaniu do służ windykacyjnych, kancelarii prawniczej no i niby do sądu.
    Jednakże do dziś nie otrzymał żadnego wezwania, a trochę czasu już
    minęło... Z tego co wiem to on miał rację i być może dlatego do tej pory
    nie skierowali sprawy na drogę sądową... Liczą na to, że sam zmięknie i
    zapłaci... ROTFL! Moje pytanie brzmi: jak długo mogą go nękać i czy
    istnieje coś takiego jak przedawnienie sprawy (ile lat?) i wtedy ani sąd,
    ani żadna służba windykacyjna nie może mu nic już zrobić?

    RZUWIG

    Stary Poznań na fotografii:
    http://festung.posen.prv.pl/

  • 2. Data: 2004-11-06 20:00:24
    Temat: Odp: Przedawnienie (?) roszczeń operatora GSM
    Od: "nobodysqr8" <n...@i...pl>

    Użytkownik -=: RZUWIG :=- <r...@i...WYWAL_TO.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:cmjaj8$ctc$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > istnieje coś takiego jak przedawnienie sprawy (ile lat?) i wtedy ani sąd,
    > ani żadna służba windykacyjna nie może mu nic już zrobić?

    Wszelkie rossczenia cywilne przedawniaja sie po 3 latach. Z tym, że jesli
    oni wyslałi pisamo windykacyjne.... to wtedy to moze wygladac inaczej. Ale
    osobiście wątpie by nagle wrócili do sprawy sprzed kilku lat.

  • 3. Data: 2004-11-06 20:25:30
    Temat: Odp: Odp: Przedawnienie (?) roszczeń operatora GSM
    Od: "nobodysqr8" <n...@i...pl>

    > Od kiedy wysłanie pisma windykacyjnego coś zmienia w kwesti
    > wierzytelności tego rodzaju ?
    No dobrze. Jest lata do przedawnienia tak?
    Dochodzi do 2 lata 11 miesiecy 30 dni. Wysyłąm pismo. GDYBY to nic nie
    dawalo, to wniosek byłby taki, ze wystaczy goscia olewac przez 3 lata a
    potem przestaje cokolwiek być istotne.
    Podam przykład z mojej spółdzielni. źle rozliczyli budowe. Kilka osób
    wystąpiło do sądu. Wygrali. Grzoily następne sprawy. I co się okazało? Ci
    którzy wytąpili ze sprawą mieli ODSETKI od dnia złożenia wnisoku do sądu a
    pozostali tylko za ostatnie 3 lata. A rozpreawa ciągfnęla sie chyba z 6
    lat.....
    Więc w razie sprawy sądowaj dowód wysłąnia pisma świadczy, ze ktoś sie
    zaczął upominac przed 3 latami i tylko niesumiennosc dłuznika spowodowała
    nie - zapłącenie.

  • 4. Data: 2004-11-06 20:26:30
    Temat: Re: Odp: Przedawnienie (?) roszczeń operatora GSM
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik nobodysqr8 napisał:

    > Z tym, że jesli
    > oni wyslałi pisamo windykacyjne.... to wtedy to moze wygladac inaczej.

    Piłeś - NIE JEDŹ.
    Nie piłeś - Wypij ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 5. Data: 2004-11-06 20:48:01
    Od: "Michal_3city" <mr_majkel@usun_to.wp.pl>

    Użytkownik "nobodysqr8" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dochodzi do 2 lata 11 miesiecy 30 dni. Wysyłąm pismo. GDYBY to nic nie
    > dawalo, to wniosek byłby taki, ze wystaczy goscia olewac przez 3 lata a
    zobacz Art 123 Kodeksu Cywilnego
    "bieg przedawnienia przerywa się przez każda czynnośc przed sądem lub innym organem
    powolanym do rozpoznawainai spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju [...}"
    Art 119 mówi "terminy przedawnienia nie moga być skracane ani wydluzane przez
    czynność prawną"

  • 6. Data: 2004-11-06 20:48:39
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Bieg terminu przedawnienia przerwie Ci rozprawa, a nie wysłanie
    jakiegoś pisma windykacyjnego.
    Jeśli jest już wyrok, to przedawni się po 10 latach
    --

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-11-06 20:50:04
    Temat: Re: Odp: Odp: Przedawnienie (?) roszczeń operatora GSM
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    > Więc w razie sprawy sądowaj dowód wysłąnia pisma świadczy, ze ktoś sie
    > zaczął upominac przed 3 latami i tylko niesumiennosc dłuznika spowodowała
    > nie - zapłącenie.

    nie wnikam w ten wrecz sedziowski wywod.

    odnies to do PRZEDAWNIENIA w tej konkretnej sprawie.Podaj
    artykulik , ktory mowi, ze wyslanie monitu/wezwania do zaplaty
    przerywa/wydluza beg przedawnienia.

  • 8. Data: 2004-11-06 20:53:52
    Temat: Re: Przedawnienie (?) roszczeń operatora GSM
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 6 Nov 2004 20:58:01 +0100, -=: RZUWIG :=- napisał(a):

    > zapłaci... ROTFL! Moje pytanie brzmi: jak długo mogą go nękać i czy
    > istnieje coś takiego jak przedawnienie sprawy (ile lat?) i wtedy ani sąd,
    > ani żadna służba windykacyjna nie może mu nic już zrobić?

    Kodeks Cywilny
    Art. 554. Roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedawcy, roszczenia rzemieślników z takiego tytułu oraz
    roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży płodów
    rolnych i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Question is: What is "mahnahmahna" ??

  • 9. Data: 2004-11-06 21:04:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Waldek Godel wrote:
> [...]
    > roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z tytułu sprzedaży płodów
    > rolnych i leśnych przedawniają się z upływem lat dwóch.

    A sprzedaż to niby czego nastąpiła?

    KG

  • 10. Data: 2004-11-06 21:09:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 06 Nov 2004 22:04:03 +0100, kam napisał(a):

    > A sprzedaż to niby czego nastąpiła?

    Usług telekomunikacyjnych.