    From: Liliana Cichocka <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie roszczeń ?
    Date: Tue, 27 Jul 2010 09:33:04 +0200

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zasadniczo 10 lat.

    Też słyszałam, ze 10 lat, ale chciałam się upewnić.

    > Czas wypadku jest ważny, jeśli odszkodowanie ma być uzyskane od jego
    > sprawcy (był takowy?).

    Nie było sprawcy, przyczyną był skok do wody. Jednak po wypadku miał w
    pełni sprawne ręce, stracił prawie zupełnie palce od gronkowca, którym
    zaraził się w szpitalu.

    > Jeśli chodzi o roszczenia wobec szpitala to albo od konkretnego błędu,
    > albo od zakończenia leczenia.
    >
    > Był jakiś wyrok karny? Dlaczego nikt się tym wcześniej nie zajął? (może
    > to jakaś okoliczność, która wpłynęła na bieg przedawnienia)

    Nie było żadnego wyroku karnego. Też się zdziwiłam, że nikt się tym nie
    zajął. Byłam przekonana, że ubiegał się wcześniej o odszkodowanie.
    Dowiedziałam się dopiero wczoraj, że tak nie było.
    W szpitalu spędził 2 lata i dopóki tam był coraz bardziej pogarszał się
    jego stan zdrowia. Zmarnował tam resztki zdrowia i czas, który mógł być
    przeznaczony na rehabilitację.
    Szpital o którym mowa nie cieszy się dobrą opinią, często zdarzały się
    tam przypadki, że "leczenie" tam skutkowało nawet śmiercią pacjenta.

    Bardzo bym chciała, żeby w tej sprawie dało się jeszcze coś zrobić.
    Naprawdę nie ma żadnego sposobu?

    Pozdr.Lila