    From: Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie
    Date: Mon, 12 Jul 2004 12:43:05 +0200

    kovalek wrote:
    > Użytkownik "Arqadius" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli uznamy dług (a poprzez wpłcanie pewnych kwot logiczne jest że
    > uznaliśmy), to okres przedawnienia liczy się na nowo (są to trzy lata, albo
    > dwa w przypadku roszczeń dotyczących usług telekomunikacyjnych - ale pewien
    > nie jestem).

    Przeczytałeś dokładnie pytanie? Wpłat nie dokonywał dłużnik, tylko inna
    osoba. W tym przypadku była to żona dłużnka. Nie wiem czy z faktu
    istnienia wspólnoty majątkowej można uznać, że dług został uznany przez
    dłużnika, jeśli spłacała go żona.

    Mnie natomiast zainteresował taki kazus. Wierzyciel po bezskutecznych
    próbach odzyskania długu orientuje się, że w najbliższym czasie nastąpi
    jego przedawnienie i dalsze wysiłki będą bezowocne. Tak więc fałszuje
    dane wpłacającego w formularzu wpłaty pieniędzy, przesyła na swoje konto
    symboliczną kwotę w imieniu dłużnika i dalej nęka dłużnika o zwrot
    pieniędzy. Co mu za to grozi i jak skutecznie dłużnik może podnieść
    zarzut przedawnienia roszczeń? Innymi słowy, jak można udowodnić, że nie
    wpłaciło się części kwoty wierzycielowi?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński