    From: "" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosze o pomoc
    Date: 13 Sep 2003 18:36:28 +0200

    > Witam
    >
    > Zostalem zwolniony z pracy i na moim swiadectwie pracy pisze:
    > "rozwiazanie umowy o prace za wypowiedzeniem przez zaklad pracy
    > Art.30&1pkt.2".
    > Nie moge znalezc w necie kodeksu pracy wiec moze ktos ma kodeks w domu i
    > moze mi sprawdzic co oznacza Art.30&1pkt.2.
    >

    > serdeczne dzieki za odpowiedz

    Przepisy ogólne o rozwiązaniu umowy o pracę
    Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.
    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego okresu, a
    przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo ich
    wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu miesiąca.
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o pracę
    bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.
    § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę zawartej na czas
    nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia powinna być
    wskazana przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy.
    § 5. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę lub jej
    rozwiązaniu bez wypowiedzenia powinno być zawarte pouczenie o przysługującym
    pracownikowi prawie odwołania do sądu pracy.