  • 1. Data: 2007-03-28 07:35:52
    Temat: Proponowane zmiany(antyaborcyjne) w konstytucji, a prawa obywatela za granica
    Od: Memph <n...@s...com>

    Witam,

    Moze pytania jest troche naciagane, ale zastanawia mnie to czy obywatel
    polski moglby legalnie dokonac aborcji poza granicami naszego kraju po
    ewentualnej zmianie w konstutucji. Oczywiscie w kraju w ktorym aborcja
    bylaby dozwolona.
    Czy IV RP moglaby ingerowac w zycie swoich obywateli, az tak daleko?
    Jesli moglby dokonac aborcji to dlaczego w takim razie w ustawie o
    powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej jest obywatel
    polski, bez zgody ministra obrony nie moze sluzyc w obcej armii?

    (moze te przyklady sa z innej beczki, ale dla mnie laika niestety nie
    sa...obrazuja one ingerencje panstwa w zycie obywatela za jego granica).

    Pozdrawiam
    Memph

  • 2. Data: 2007-03-28 07:45:11
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Memph <n...@s...com>

> [...]
    > polski moglby legalnie dokonac aborcji poza granicami naszego kraju
    > po ewentualnej zmianie w konstutucji. Oczywiscie w kraju w ktorym

    Tak, jeśli za granicą robi sie to co za granicą jest dozwolone, a w kraju
    nie, to prawo nie ściga. Na tym polega właśnie turystyka aborcyjna, czy
    ten statek, który pare lat temu zawinął do Gdańska, zabierał pasażerki i
    wypływal poza wody terytorialne.

    > Czy IV RP moglaby ingerowac w zycie swoich obywateli, az tak
    > daleko?

    Póki obowiązuje prawo z III, to nie.
    Ale do wyborów jeszcze 2,5 roku.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2007-03-28 07:54:19
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Memph" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    >obywatel polski moglby legalnie dokonac aborcji poza granicami naszego
    >kraju po ewentualnej zmianie w konstutucji

    A sadzisz, ze zamiast kontroli paszportowej wprowadza kontrole
    ginekologiczne dla kazdej wyjezdzajacej Polki? Do komputera wpisza "Janina
    Kowalska - ciaza" i jak bedzie wracac do sprawdza czy jeszcze jest w
    ciazy?:) Poza tym nie sledze losow tej oszolomskiej ustawy ale ostatnio bylo
    tak, ze kobieta, ktora usunela ciaze nie byla karana a jedynie lekarz, ktory
    przeprowadzil zabieg. Skoro by usuwala ciaze za granica, to lekarz bylby juz
    poza zasiegiem moherowych giertychow.

    Angie

  • 4. Data: 2007-03-28 08:06:27
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 09:54:19 +0200, Angie napisał(a):

> [...]
    > ginekologiczne dla kazdej wyjezdzajacej Polki? Do komputera wpisza
    > "Janina Kowalska - ciaza" i jak bedzie wracac do sprawdza czy jeszcze

    Wczoraj w TokFM występowały jakieś oszołomskie feministki i właśnie takie
    rzeczy opowiadały.
    Obie strony żyją w swoim świecie, obu nie zależy na spokoju, obu brak
    dystansu do materii.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 5. Data: 2007-03-28 08:08:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w >Skoro by usuwala ciaze za
    granica, to lekarz bylby juz
    > poza zasiegiem moherowych giertychow.

    Nie boj nic, zmieni sie tresc art. 111 k.k., kobieta jak wroci dostanie
    dozywocie a z lekarzem rozprawia sie tajni wyslannicy kaczystow. W Mossadzie
    nie takie rzeczy robili :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-03-28 08:12:31
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie boj nic, zmieni sie tresc art. 111 k.k., kobieta jak wroci
    > dostanie dozywocie a z lekarzem rozprawia sie tajni wyslannicy
    > kaczystow.

    Nic mu nie zrobią, bo lekarz też wyjedzie.

  • 7. Data: 2007-03-28 09:08:01
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-03-2007 o 09:45:11 Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał(a):

    > Tak, jeśli za granicą robi sie to co za granicą jest dozwolone, a w kraju
    > nie, to prawo nie ściga.

    Chcialbym wrocic do mojego pytania z przestepstwami internetowymi. Jesli
    przebywam w Polsce i posiadam na zagranicznym koncie mailowym zdjecia z
    pedofilia - gdzie jest popelnione przestepstwo? W Polsce? W tym innym
    kraju? W zadnym z powyzszych? W obu?

    Druga sytuacja: nasz obywatel wyjezdza sobie za granice i uruchamia
    roaming. Zakladajac, ze w kraju do ktorego wyjechal jest to dozwolone,
    wysyla do kochanka swojej zony smsy z pogrozkami, ktore maja duze szanse
    sie spelnic. Czy bedzie go obowiazywac polskie prawo?

    Ostatnia sytuacja: podlozona zostaje bomba w Polsce, obywatel wyjezdza
    gdzies do Turkmenistanu i tam (np. przez GSM) dokonuje detonacji. W ktorym
    kraju popelnil przestepstwo? A gdyby to nie byla bomba tylko rakieta
    wystrzelona z Turkmenistanu w drzewo sasiada naszego stryja z Polski
    (ktore strasznie mu przeszkadza, bo cale swiatlo zabiera z jego dzialki)?
    Czy obywatel T. powinien dostac wezwanie od polskiego sadu o stawienie sie
    na rozprawie w sprawie zniszczenia cudzego mienia?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-03-28 09:29:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Memph napisał(a):

> [...]
    > obywatel polski moglby legalnie dokonac aborcji poza granicami naszego
    > kraju po ewentualnej zmianie w konstutucji. Oczywiscie w kraju w ktorym

    Zasadniczo tak. Podobnie, jak np. możesz pojechac do Hiszpanii, poznać
    jakaś fajną 13-latkę i - jak jest chętna - podzielić się z nią odrobiną
    przyjemności ;) a w Polsce mogą Ci skoczyć (chyba, że przywieziesz
    zdjęcia ;) )

    > Czy IV RP moglaby ingerowac w zycie swoich obywateli, az tak daleko?

    Chyba żeby zakwalifikowali to jako działania przeciwko istotnym polskim
    interesom gospodarczym ;)

    Albo uznaliby, że uniknięcie niechcianego dziecka to osiągnięcie
    korzyści majątkowej na terenie RP ;->

  • 9. Data: 2007-03-28 10:21:03
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nic mu nie zrobią, bo lekarz też wyjedzie.

    akurat ginekolodzy to zyja, nawet w tym kraju, jak paczki w masle. A ustawa
    anty napedza im rzesze prywatnych pacjentek, w celu 'wywolania miesiaczki".
    Wystarczy wziac pierwsza z brzegu gazete i poczytac ogloszenia

    Angie

  • 10. Data: 2007-03-28 19:34:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:vllpd4-
    > Zasadniczo tak. Podobnie, jak np. możesz pojechac do Hiszpanii, poznać
    > jakaś fajną 13-latkę i - jak jest chętna - podzielić się z nią odrobiną

    Poza tym nawet mozna tutaj taka chetna poznac i zaprosic na wycieczke do
    Madrytu... - tyle, ze 111 kk mozna latwo zmienic :)

    Pozdrawiam
    SDD