    Subject: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <vvd9s210m5a3$.1noxq72wgm5fz$.dlg@40tude.net>
    <5ab43655$0$31355$65785112@news.neostrada.pl>
    <p92a2b$f84$6@node1.news.atman.pl> <p93bri$m88$1@node1.news.atman.pl>
    <5ab56d42$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
    <cRhtC.78579$of3.58715@fx04.ams1>
    <r6auvjod7a8k.1nu5wll6dt6tj$.dlg@40tude.net>
    <p9apqu$rgc$1@node1.news.atman.pl>
    <5ab8ee7c$0$995$65785112@news.neostrada.pl>
    <9d6uC.76610$%B3.40825@fx12.ams1>
    <133wkz06qi12k$.15kxrcaw7hwbu.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 26 Mar 2018 17:10:31 +0200

    > No i chwała mu. Ciekawe będzie śledzić wątek dot. śledczych co zawalili
    > sprawę a może nawet fałszowali dowody.

    Moim zdaniem nikt nic nie fałszował. Moje prywatne zdanie było takie -
    zaznaczam nie znając sprawy ponad to, co w necie dostępne.

    Było poważne zdarzenie. Zabezpieczono ze zwłok DNA, ślady zapachowe oraz
    tę szczękę. Przesłuchano świadków i uzyskano jakiś portret pamięciowy.
    Te portrety bywają czasem złudne. Jak nie ma czegoś charakterystyczne,
    to w sumie pół miasta można do tego zatrzymać. No i utknęli z braku
    pomysłu na podejrzanego.

    Po dwóch latach zdaje się, że z braku lepszych pomysłów opublikowano
    portret. Zgłosiła się świadek i wskazała domniemanego sparwcę na
    podstawie podobieństwa z portretem. Jakby zeznała, że widziała, że
    gwałcił, no to szybko by się zastanowiono, czy to ma sens. Ale ona
    powiedziała coś o imieniu dziewczyny, coś o pożyczeniu pieniędzy na
    dyskotekę. Jak portret był podobny, to typowanie na podejrzanego całkiem
    zasadne. Ona nawet mogła niespecjalnie kłamać. Facet mógł sie chwalić
    dziewczyną o imieniu Małgorzata i pożyczać od niej pieniądze.

    Zapewne go zatrzymano. Zlecili badania. DNA potwierdziło. Ja pamiętam
    tamte czasy. To DNA kosztowało krocie i było postrzegane, jako cud. To
    była nowość. Nikt nie zagłębiał się w część opisową opinii. Jak
    ekspertyza DNA przyszła pozytywna, to już wszyscy uwierzyli, że to
    sprawca. Reszta była pochodną.

    Operator psa tak strasznie chciał, by pies zrobił wynik, że mógł nawet
    nieopatrznie coś zrobić. Coś, czego nikt nie zamierzał ani nie zauważył
    - poza psem. Szczęka, to wystarczyło, że nie wykluczyła.

    Mieli świadków dających facetowi alibi, ale pewnie uznano, ze 12
    przyjaciół postanowiło dać mu alibi. Zeznania sąsiadki są w sumie
    pobocznie ważne.

    Z przyczyn niektórym tu znanym chcę wierzyć, że z tym biciem facet
    konfabuluje. Jego przyznanie się lub nie na Komendzie, to w ogóle miało
    znaczenie poboczne. Zauważcie, że to było śledztwo. Zarzut stawiał
    prokurator w tamtych czasach. To co? Policjanci bili tę ofiarę przy
    prokuratorze? Nie mówię, ze to nie możliwe, ale w każdym razie osobiście
    oceniam to za mało prawdopodobne. W Prokuraturze gość podobno
    zaprzeczał. Na Komendzie, to mogli co najwyżej napisać notatkę urzędową,
    że w rozmowie się przyznał. On tam nigdzie się nie podpisuje, więc nawet
    nie wiem, poco go bić. Jeśli już idziemy w stronę fałszowania, to mogli
    to z sufitu napisać.

    Prokurator poszedł z tym do sądu podobno nie czytając. Sąd miał
    materiały, jakie miał. I doszło do nieszczęścia.