  • 1. Data: 2019-08-30 17:56:29
    Temat: Prof. Chodakiewicz usatysfakcjonowany wyjaśnieniami Michnika
    Od: u2 <u...@o...pl>

    widać Adaśko ledwie zipie i trzyma się na nogach, już nachylony nad
    grobem, ale może jakaś cud-kuracja by mu pomogła ? :

    https://wpolityce.pl/polityka/460982-sad-umorzyl-pos
    tepowanie-ws-slow-michnika-o-chodakiewiczu

    "Ja jego do Hitlera nie przyrównuję". Prof. Chodakiewicz
    usatysfakcjonowany wyjaśnieniami Michnika. Odstąpił od oskarżenia

    opublikowano: 26 sierpnia
    autor: Fratria

    Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieście umorzył w czwartek, na wniosek
    prof. Marka Jana Chodakiewicz, postępowanie w procesie, jaki wytoczył on
    Adamowi Michnikowi. Historyk oskarżył go o zniesławienie.

    CZYTAJ TAKŻE: Michnik chwali książki Grossa, a książki Chodakiewicza
    porównuje do ,,Protokołów Mędrców Syjonu". Naukowcy protestują. LIST OTWARTY

    Prof. Chodakiewicz o histerycznej reakcji Michnika: ,,Temu środowisku
    wali się świat. Postkomunizm rozsypuje się i stąd ta wściekłość"

    Chodzi o wypowiedź Adama Michnika podczas debaty, która odbyła się w
    maju 2016 roku w Muzeum Historii Żydów Polskich.

    W trakcie debaty red. naczelny ,,Gazety Wyborczej" powiedział m.in.:

    Ja jednak bym protestował przeciwko zestawianiu (Jana Tomasza)
    Grossa z Chodakiewiczem. Są publikacje (...) i Mickiewicza, i Hitlera, ale
    jednak jednym tchem, jakby one były równoważne, bym tego nie wymieniał
    (...), to są książki z innej półki. One powinny stać na jednej półce z
    'Protokołami mędrców Syjonu', a nie z książką Grossa.

    Po tej wypowiedzi prof. Marek J. Chodakiewicz złożył prywatny akt
    oskarżenia do sądu w Warszawie przeciwko redaktorowi Adamowi Michnikowi
    w sprawie karnej. Dotyczyła ona przestępstwa pomówienia - chodzi o art.
    212 (pomówienie - PAP) i 216 (zniewaga - PAP) Kodeksu karnego.

    Na czwartkowej rozprawie, która odbyła się w Sądzie Rejonowym dla
    Warszawy-Śródmieście pełnomocnik profesora Marka Chodakiewicza mec.
    Tomasz Henclewski przeczytał oświadczenie o woli zakończenia sporu sądowego.

    Wobec wyjaśnień oskarżonego na rozprawie dalsze prowadzenie procesu
    w ocenie mojego klienta okazało się niecelowe, gdyż jest on całkowicie
    usatysfakcjonowany słowami, które zostały wypowiedziane przez
    oskarżonego. W dniu dzisiejszym mój klient odstąpił od oskarżenia i sąd
    umorzył na jego wniosek postępowanie

    -- poinformował PAP mec. Tomasz Henclewski.

    W oświadczeniu, które przekazał PAP mec. Henclewski, prof. Chodakiewicz
    zaznacza, że ,,na rozprawie w dniu 6 grudnia 2018 r. oskarżony Adam
    Michnik wskazał cyt. 'Ja jego do Hitlera nie przyrównuję'. Dodatkowo
    Adam Michnik stwierdził, że porównując moje książki z książką 'Protokoły
    Mędrców Syjonu' nie miał na myśli autora, a jedynie porównanie książek".

    Te dwie wypowiedzi, w mojej ocenie, świadczą o wycofaniu się z
    poprzednich twierdzeń, które są przedmiotem sporu sądowego w niniejszej
    sprawie. Osobiście odbieram je jako zaprzeczenie wcześniejszych słów
    oskarżonego, gdzie przyrównał mnie do Adolfa Hitlera. Te wypowiedzi
    sprawiają, że czuję się usatysfakcjonowany tym, że jednak Adam Michnik,
    na sali sądowej, wycofał się z niegodnego porównywania mnie do zbrodniarza

    -- brzmi oświadczenie.

    W oświadczeniu prof. Chodakiewicz podkreśla też, że ,,jako naukowiec,
    jako człowiek, nie godzę się na takie porównania, ani w życiu prywatnym
    ani zawodowym. Uważam, że można i należy się spierać, jestem wielkim
    orędownikiem wolności słowa, ale należy to robić w taki sposób by nie
    pomawiać, znieważać czy ranić innych osób, z którymi się nie zgadzamy.
    Jako historyk, wierzę w wymowę faktów i dlatego w sporach zachęcam
    wszystkich oponentów do zapoznania się z cytowanymi przeze mnie
    materiałami źródłowymi. Argumentum 'ad hitlerum' w każdej dyskusji
    odbieram jako przejaw braku innych, merytorycznych argumentów".

    Uważam, że wobec tych słów oskarżonego, złożonych na rozprawie, a
    także z uwagi na upływający czas, który minął od dnia wypowiedzi
    oskarżonego w 2016 r., nie widzę już potrzeby kontynuowania niniejszego
    postępowania karnego, które z uwagi na liczne wnioski dowodowe będzie
    czasochłonne i kosztowne. Jednocześnie dziękuję Adamowi Michnikowi za
    słowa wypowiedziane na rozprawie w dniu 6.12.2018 r. i za odejście od
    swoich poprzednich twierdzeń. Tego rodzaju działania pragnę odbierać
    jako swoiste przeprosiny. Niniejszym odstępuję od oskarżenia, cofam akt
    oskarżenia i wnoszę o umorzenie postępowania

    -- pisze w oświadczeniu prof. Chodakiewicz.

    as/PAP
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-08-30 18:32:27
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-08-30 o 17:56, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)