    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem ze szkołą PILNE
    Date: Mon, 17 Oct 2005 15:18:11 +0200

    K.S. wrote:
    > Może jest jakiś paragraf na taką sprawe.

    Owszem, jest. Nie widziałam Waszej umowy, ale zapis zgodnie z którym
    student musi płacić za cały semestr, mimo że wcześniej zrezygnował
    (zresztą z powodu informacji o złej jakości szkoły) wygląda na
    niedozwoloną klauzulę umowną.
    A takie zapisy mają to do siebie, że są nieważne, jeśli stosuje się je w
    kontaktach z konsumentami, a student jest tu konsumentem.
    O ile mnie pamięć nie myli, UOKiK zajmował się nawet jakiś czas temu
    podobną sprawą.
    Czyli jest spora szansa, że nie będziecie musieli płacić, ale najpierw
    to Wy musicie zwrócić uwagę na to, że ten zapis jest nielegalny.
    I lepiej żebyście tej uwagi nie zgłaszali komornikowi, bo na nich często
    paragrafy nie działają ;)
    Zgłoście się lepiej do UOKiKu, albo do Rzecznika Konsumentów. Koniecznie
    z umową.

    --
    MArta
    m...@N...pl