    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z zażaleniem.
    Date: Thu, 14 Jul 2005 13:05:55 +0200

    Użytkownik "Mateusz Karwowski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:db55em$r31$1@korweta.task.gda.pl...

    > 1.Czy dobrze rozumiem, że to był błąd policjanta w wydaniu pouczenia?
    > Czy to jednak normalna procedura (przekazywanie nadzoru)?

    Niekoniecznie to musi być błąd. Zmiana prokuratury nadzorującej może
    wynikać z innych powodów.

    > 2.W jaki sposób może mi to utrudnić rozpatrzenie zażalenia?
    > Prokuratura przesłała informację, że przekazuje dokumenty do
    prokuratury
    > właściwej dla postępowania. Czy w ten sposób będzie uwzględnione
    > złożenie (wysłanie pocztą) zażalenia w terminie zawitym?

    Zażalenie zostało złożone do właścicwej prokuratury przecież,bowiem tej,
    któa wynikała z pouczenia. Jedyny skutek uboczny, to przedłużenie
    rozpatrzenia, bo prokuratury musiały przesyłać sobie dokumenty.

    > 3.Czy podejmować w tej sprawie jakieś kroki dla zabezpieczenia się?

    A jakies propozycje? Okopać się? :-)

    > 4.Czy w przypadku odmowy uwzględnienia prokuratura jest zobowiązana do
    > przekazania postanowienia z uzasadnieniaem podstawy odmowy (błędne
    > złożenie, itp)?

    To zależy na co się zażaliłeś. W niektórych wypadkach nie jest wymagane
    pisemne uzasadnienie, ale powód z reguły można wywnioskować z podstawy
    prawnej. Z reguły uzasadnienie się pisze, nawet jeśli nie jest wymagane.