    From: "farti" <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z ogrzewaniem - rozliczenie i zasady
    Date: Sun, 31 Aug 2003 14:48:55 +0200

    Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:3f51ca45$1@news.home.net.pl...

    > Istnieje - przynajmniej powinien być w umowie między dostawcą a odbiorcą
    > ciepła. Powinna być tabela temperatur określająca temperatury czynnika
    > grzewczego w zależności od temperatury zewnętrznej. Ale dotyczy to
    pewnie
    > temperatur mierzonych w miejscu zainstalowania licznika ciepła a nie na
    > grzejniku.

    U mnie w bloku sytuacja wygląda troszkę inaczej - mój błąd może, że od
    razu nie opisałem.
    Blok ma własny piec gazowy, który ogrzewa mieszkania zimą, a latem daję
    nam ciepłą wodę.
    Posiadamy elektroniczne liczniki, zomontowane przed mieszkaniami.
    Niestety w tym przypadku, to chyba mieszkańcy są odbiorcą ciepła - ale kto
    jest dostawcą?
    Dostawę gazu do pieca to mamy, ale potem to już nie bardzo.

    > Co to są owe "firmy grzewcze" bo chyba nie dostawca ciepła. Ten ma
    określoną
    > taryfę i nie bawi się w rozliczanie.
    > Firmy rozliczające koszty ogrzewania (pewnie o taką tu chodzi) również
    > działają na podstawie umowy. Zasady rozliczania musiały być w niej
    ustalone,
    > m.in. współczynniki korygujące dla lokali niekorzystnie położonych.
    Poszukaj
    > regulaminu rozliczania kosztów c.o. Spółdzielnia lub wspólnota
    mieszkaniowa
    > powinna coś takiego mieć. I tam znajdziesz ten przepis. Powinne owe
    > współczynniki być wyliczone dla konkretnego budynku. Można skorzystać z
    > zaleceń Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Techniki Instalacyjnej
    > "Instal" do określenia współczynników dla typowych budynków.

    Za ciepło rozlicza nas administrator budynku, zarazem firma która go
    wybudowała.
    Niestety mam strasznie z nimi pod górkę, ponieważ im jest tak wygodniej.
    Uważam, że nie znają się zupełnie na swojej pracy (w kwesti rozliczeń
    budynków za ogrzewanie).
    Powstają rozliczenia tego typu.
    lokator mieszkania X zużył łącznie 4,7 GJ na ogrzanie swego mieszkania w
    sezonie grzewczym. Stanowi to kwotę 390 zł. - za ogrzanie swojego
    mieszknia o powierzchni 52 m kwadratowych. Natomiast za ogrzanie klatki
    schodowej wyliczono, iż powinien zapłacić kwotę 273 zł, która przemnożona
    przez 8 mieszkań na klatce schodowej ( nawet uśredniając cenę, w
    zależności od metrażu) daję horrendalne kwoty.
    Inny przykład.
    W mojej klatce są 4 mieszkania na jednym piętrze. Z mojego ostatniego
    piętra sąsiad 1. - 1300 zł dopłaty, sąsiad 2 - 900 zł dopłaty, sasiad 3 -
    1400 zł dopłaty i ja 1000 zł dopłaty.
    Tymczasem sąsiedzi z dołu dziwnym zbiegiem okoliczności mają dokładnie
    takie same kwoty do zwrotu...

    > Może ten administrator nie jest taki zły tylko w konkretnych warunkach
    > niewiele może zrobić. Wszystko zależy w jakich zasobach mieszkasz. Czy
    > jest spółdzielnie mieszkaniowa?

    JEST BEZNADZIEJNY, nie tylko zły.....
    niestety sytuacja prawna mojego mieszkania też lipa, bo dałem się wsadzić
    że tak powiem, w system developerski i mieszkanie w zasadzie wynajmuję...

    W każdym razie - dzięki za informacje:Gotfryd Smolik news oraz oczywiście
    Tobie Marku.
    przeglądam w tej chwili owe akty prawne i próbuję coś załapać:-)
    Jakbyście mieli jeszcze jakieś sugestei - chętnie poczytam

    Daniel