    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z ogrzewaniem - rozliczenie i zasady
    Date: Sun, 31 Aug 2003 01:00:25 +0200

    On Sat, 30 Aug 2003, farti wrote:

    >+ Witam Szanownych Grupowiczów.
    >+ Mam wielką prośbę o pomoc w ustaleniu pewnych faktów, mianowicie chodzi mi
    >+ tu o przepisy regulujące sprawy ogrzewania budynków wielorodzinnych
    >+ (bloki).
    >+ 1. Czy istnieje przepis, jeśli tak to jaki, który precyzuje temperaturę
    >+ wody wpływającej do grzejników.

    Wspomniano tu:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&th=5508298fb337cdbc&rnum=5

    >+ 2. Czy istnieje przepis regulujący stawki, jakie ponoszą mieszkańcy
    >+ różnych kondygnacji, za ogrzanie swojego mieszkania. Chodzi mi tu o
    >+ taktykę stosowaną przez sporo firm grzewczych, które rozliczają ogrzewanie
    >+ wg standardów: mieszkania szczytowe oraz piętra skrajne - niższy koszt
    >+ jednej jednostki cieplnej, natomiast mieszkania wewnętrzne - wyższy koszt
    >+ jednego GJ.

    Podobnoż istnieje, wspomniane ("współczynniki korekcyjne") tu:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&th=b6b28be819415291&seekm=3dfd958c%40news.ho
    me.net.pl#link11

    >+ 3. przy okazji - czy można interweniować, pod kątem prawnym, w sprawie
    >+ następującej.
    >+ Po odkręceniu krany z ciepłą wodą przez pierwsze kilka chwil woda jest
    >+ zupełnie zimna, tymczasem licznik kręci się tak samo jak za gorącą.
    >+ Tu ewentualnie jakaś podstawa prawna mile widziana.

    Tak sobie podejrzewam że wszystkie problemy obejmuje
    "podstawa" zapodana tu:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&th=e173dea1c4659bec&rnum=8

    ...i potem po sznurku:
    http://isip.sejm.gov.pl
    widzisz że ten:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU19981
    320867
    ...jest uchylony przez ten:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20000
    961053
    ...no to tego ostatniego czytasz :)

    I na deser powiadamiasz co tam było, bo *mi* się już
    nie chce czytać :) ;> !

    Ale widzę tam cytaty w stylu: "temperaturę wody CO ustala
    się na podstawie danych projektowych"... $41.1.2 konkretnie...

    pozdrowienia, Gotfryd