  • 1. Data: 2004-03-07 10:51:48
    Temat: Problem z komornikiem
    Od: "Tomasz K." <t...@h...waw.pl>

    Mam taką nieciekawą sytuację finansową, że komornik pcha mi się do domu - a
    ja potrzebuję raptem jeszcze 2 miesiące czasu na spłacenie reszty zaległych
    należności.

    Zapowiedział mi się z "wizytą" na przyszły tydzień. Co mogę zrobić, aby
    jednak do tej "wizyty" nie doszło? Słyszałem, że wszelkie czynności
    egzekucyjne wstrzymuje wyjazd zagraniczny. Czyli co - czy mogę przylepić
    kartkę na drzwiach "przepraszam - musiałem nagle wyjechać do Niemiec", i być
    spokojnym, że podczas mojej nieobecności ten komornik nie włamie mi się do
    mieszkania "ze ślusarzem i policją", jak już się odgrażał? Że np. znalazłszy
    tę karteczkę zaraz z komórki po takich "pomocników" nie zadzwoni... :(

    A może mógłby ktoś podpowiedzieć inny sposób? Dogadanie się z tym
    łapserdakiem raczej się nie powiedzie, a na spłatę zaległości potrzebuję
    jeszcze te 2 miechy...
    --
    Tom

  • 2. Data: 2004-03-07 14:06:17
    Temat: Re: Problem z komornikiem
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Mam taką nieciekawą sytuację finansową, że komornik pcha mi się do domu - a
    > ja potrzebuję raptem jeszcze 2 miesiące czasu na spłacenie reszty zaległych
    > należności.

    idz do wierzyciela i popros o wstrzymanie egzekucji. podaj powody.
    przekonaj go, ze na 100% oddasz dlug. jesli bedziesz wiarygodny to
    moze wierzyciel sie zgodzi a komornik na jego wniosek musi egzekucje
    wstrzymac.
    pozdr.
    marcin

  • 3. Data: 2004-03-07 14:36:56
    Od: b...@o...pl

    > Słyszałem, że wszelkie czynności
    > egzekucyjne wstrzymuje wyjazd zagraniczny. Czyli co - czy mogę przylepić
    > kartkę na drzwiach "przepraszam - musiałem nagle wyjechać do Niemiec",

    nie wiem czy to prawda ale jesli juz to ja bym to rozumial ze czynnosci
    komornicze uniemozliwiaja ci wyjazd zagraniczny

  • 4. Data: 2004-03-07 14:55:22
    Od: "Tomasz K." <t...@h...waw.pl>

    In article <4...@n...onet.pl>, bd wrote:

> [...]
    > przekonaj go, ze na 100% oddasz dlug. jesli bedziesz wiarygodny to
    > moze wierzyciel sie zgodzi a komornik na jego wniosek musi egzekucje

    Hmm... może jest to jakieś wyjście? Ale załóżmy taką sytuację: wierzyciel
    wysyła taki wniosek do kancelarii, ale komornik szwenda się gdzieś po
    "rejonie", ja jestem "następny w kolejce" - i po prostu przed tą "wizytą"
    nie dowiedział się o tym wniosku. Czy, jeśli wierzyciel przefaksuje toto i
    do mnie - mam prawo najzwyczajniej w świecie nie wpuścić go do domu,
    podtykając mu ten papierek pod nos?

    I w jakiej formie powinien on być napisany? "Niniejszym wycofujemy nasz
    wniosek z dnia... dot...." itp. itd.?
    --
    Tom

  • 5. Data: 2004-03-07 15:16:08
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > [ciach] Czy, jeśli wierzyciel przefaksuje toto i
    > do mnie - mam prawo najzwyczajniej w świecie nie wpuścić go do domu,
    > podtykając mu ten papierek pod nos?

    tak.
    Art. 822. k.p.c.
    Komornik wstrzyma się z dokonaniem czynności, jeżeli przed jej rozpoczęciem
    dłużnik złoży nie budzący wątpliwości dowód na piśmie, że obowiązku swego
    dopełnił albo że wierzyciel udzielił mu zwłoki. O wstrzymaniu czynności
    komornik zawiadomi wierzyciela.

    > I w jakiej formie powinien on być napisany? "Niniejszym wycofujemy nasz
    > wniosek z dnia... dot...." itp. itd.?

    niech wierzyciel napisze, ze udziela Ci zwloki do dnia XX.XX.XXXX r.
    aby ladnie to wygladalo niech to podpisze i opieczetuje:)
    mozesz tez zrobic fotokopie dla komornika.

    pozdr.
    mrcin

  • 6. Data: 2004-03-07 15:32:23
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

    A ktróry rewir w którym mieście?? to ci powiem czy komornik jest
    negocjowalny.

  • 7. Data: 2004-03-07 15:48:32
    Od: "Tomasz K." <t...@h...waw.pl>

    In article <4...@n...onet.pl>, bd wrote:

    > niech wierzyciel napisze, ze udziela Ci zwloki do dnia XX.XX.XXXX r.
    > aby ladnie to wygladalo niech to podpisze i opieczetuje:)
    > mozesz tez zrobic fotokopie dla komornika.

    O! Dzięki. Spróbuję zadziałać z samego rana... a nuż?
    --
    Tom

  • 8. Data: 2004-03-07 15:51:32
    Od: "Tomasz K." <t...@h...waw.pl>

    In article <c2ff9v$nf4$1@pyro.tvk.wroc.pl>, gosia wrote:

    > A ktróry rewir w którym mieście?? to ci powiem czy komornik jest
    > negocjowalny.

    Widzisz, ta historia komplikuje sprawę: jeśli uda mi się dogadać z
    wierzycielem, to w momencie, jak zostawię komornika za drzwiami - bo do domu
    nie chcę go wpuszczać, przecież od tego zacząłem wątek - to ten typ się po
    prostu na mnie wścieknie...
    --
    Tom

  • 9. Data: 2004-03-07 17:26:58
    Od: "Tomasz K." <t...@h...waw.pl>

> [...]

    > dłużnik złoży nie budzący wątpliwości dowód na piśmie, że obowiązku swego
    > dopełnił albo że wierzyciel udzielił mu zwłoki. O wstrzymaniu czynności

    Sorry, że ja jeszcze raz - ale ciut mnie to męczy, i chciałem się upewnić:

    sprawa wygląda tak, że ja mam wierzycieli w sumie kilku, i spłacam te moje
    długi do kancelarii w miesięcznych ratach kilkusetzłotowych - tyle jestem w
    stanie uzbierać. I teraz jeden z tych wierzycieli - o którym mówimy -
    widocznie chcąc szybciej załatwić sprawę, złożył coś takiego, jak "Wniosek
    o ustalenie majątku dłużnika" czy coś w tym guście.

    Ja nie mam raczej co liczyć, że on w ogóle wycofa od komornika tę sprawę,
    tylko co najwyżej ten cholerny wniosek. I chciałbym się upewnić: dobija mi
    się do drzwi komornik ("Panie, byliśmy umówieni..."), ja mu na to: "nie tak
    prędko. W powołaniu na Art. 822. k.p.c... więc na razie dziękuję za wizytę".
    A czy on może mimo wszystko pchać mi się do domu, motywując: "wprawdzie
    wycofali wniosek o ustalenie majątku, ale nie wycofali samego zlecenia
    odzyskania należności - a poza tym, prócz firmy A, jest jeszcze wierzyciel
    B, C i D, i ja muszę ocenić, czy da się zabezpieczyć ich roszczenia".

    Czy on może pchać mi się do domu wprawdzie bez wniosku "o ustalenie majątku"
    - ale jednak na "ogólnej zasadzie domagania się ode mnie pieniędzy"?
    --
    Tom

  • 10. Data: 2004-03-07 18:01:08
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Sorry, że ja jeszcze raz - ale ciut mnie to męczy, i chciałem się upewnić:
    >
    >  sprawa wygląda tak, że ja mam wierzycieli w sumie kilku, i ...

    ...i imho nie sposob udzielic Ci rady kiedy sprawa jest zlozona, a piszesz
    dosc enigmatycznie. wybacz, ale nikt nie chce zgadywac. na zle zadane pytanie
    trudno udzielic prawidlowej odpowiedzi, ktora pomoze rozwiazac problem.

    pozdr.
    marcin.

    ps. polecam lekture kpc.