    From: marg <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z ZUS
    Date: Sat, 09 Sep 2006 11:57:23 +0200

    c...@w...pl napisał(a):
    > Tak ale z tym to jest jeszcze bardziej zamotane. Ponieważ ma
    > Świadectwo pracy wystawione od 26.05.1973 do 04.10.1982 przez
    > Spółdzielnie Kółek Rolniczych, a nagle w legitymacji
    > ubezpieczenowej ma pieczątke Kółko Rolnicze za okres 26.05.1973 do
    > 29.06.1978 (reszta okresu do 1982 jest Spółdzielnia Kółek
    > Rolniczych) i panie w ZUS-ie powiedziały że liczy się to co jest w
    > legitymacji a nie świadectwo pracy. A przy Spółdzielni Kółek
    > Rolniczych nie potrzeba wyszukiwania kart zarobkowych. Więc już nie
    > wiem jakiego przedsiębiorstwa mam szukać??

    ZUS zwykle wybiera sobie to, co mu akurat pasuje. To nie jest
    najuczciwsza instytucja. Z tego co Pan napisał wynika, że dane w
    legitymacji są po prostu niepełne. Spółdzielnia Kółek Rolniczych była
    zapewne następcą prawnym Kółka Rolniczego, więc ja bym szukała Spółdzielni.
    Z Pana pierwszego postu wynika, że ZUSowi wcięło dokumenty, więc
    najprostszą rzeczą jaką ta chora instytucja robi, jest zrzucanie ciężaru
    dowodu na petenta. Ciężko będzie znaleźć dowód, że Kółko Rolnicze i
    Spółdzielnia Kółek płaciły składki. Nawet wpis do legitymacji takiego
    dowodu nie stanowi. W archiwum pewnie znajdują się akta osobowe i karty
    wynagrodzeń, ale dowodów wpłaty składek zapewne nie ma. Jeżeli ZUS nie
    wie, czy mu ktoś wpłacał kasę czy nie, to proszę wybaczyć, ale mają
    totalny burdel i wypadałoby się przejść do jakiegoś urzędasa wyższej
    rangi i zapytać jak on widzi rozwiązanie tego problemu, przy
    świadomości, że brak dowodu może przynieść wymierne straty dla Pana Taty.
    W ustawie emerytalnej http://www.idn.org.pl/sonnszz/emeryturyFUS.htm
    mamy zapis (art 6), że okresem składkowym jest (m.in.) okres
    ubezpieczenia. Nie ma tu nic, że Tata musi udowodnić, że w tym okresie
    składki zakład pracy opłacał. Taka informacja pojawiła się natomiast na
    stronie ZUSu. http://www.zus.pl/swiadcze/emer005.htm#_odn1 Musi Się Pan
    przyzwyczaić, że ZUS świadomie i z premedytacją wprowadza petentów w
    błąd, i każde słowo urzędników musi być samodzielnie weryfikowane.

    Pozdraiam
    Marg
    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<