    From: Dominik & Co <D...@c...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem praw autorskich stron WWW
    Date: Wed, 01 Feb 2012 08:10:20 +0100

    W dniu 30-01-2012 19:13, Marek rzecze:

    > Gdzie jest więc granica między absurdem a faktyczną ochroną praw autorskich

    Prawidłową odpowiedź już dostałeś. Granicy nie ma.

    > ? Głównie kontekst WWW mnie interesuje. Jaki stopień złożoności strony WWW
    > (a może jej kodu) pozwala określić, że to daje się uznać dziełem chronionym
    > prawem? Czy jest to jakoś zdefiniowane?

    Pozostając zgodnie z tematyką grupy wyłącznie
    w obrębie polskiego prawa, cytacik z UoPAiPP:

    "Art. 1.
    1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór)."

    Jak widać, złożoność "dzieła" nie ma tu nic do rzeczy.
    Jeśli na przykład twórczo użyjesz na stronie zwrotu
    "prarozwielitka przekwiecista" jest to "przedmiot prawa autorskiego"
    i podlega ochronie*.

    Natomiast musi to być "działalność twórcza". Ten sam szablon
    strony/programu raczej nie można pod to podciągnąć.

    * tzn już nie użyjesz, bo ja już mam do tego "utworu" P.A. :-)

    --
    Dominik (& kąpany)