  • 1. Data: 2008-01-28 17:21:50
    Temat: Priorytet
    Od: "+Stefan+" <s...@T...pl>

    Co to za ustrojstwo i jak do tego podchodzić? List[paczka] priorytet.Swojego
    czasu znajoma wysłała mi pilne materiały [ksiązki] priorytetem.
    Warszawa-Wrocław.Po bodajże 10 dniach znalazłem te materiały przypadkowo na
    podłodze, na klatce schodowej mojego budynku w uszkodzonym opakowaniu.Teraz
    wysłałem do Warszawy priorytetem płyty. 20 dni temu. I cisza.To co jest do
    cholewy? Ten priorytet to po co? Po co przepłacać? Czy przesyłki priorytetem
    idą szybciej niż zwykłe ? [a ile zwykłe wtedy by moje szły cholewa !? ;}]...
    Co robić z przesyłką która w 3 tygodnie nie dotarła? machnąć ręką i pogodzić
    się ze stratą płyt oraz opłat za przesyłkę?

    +Stefan+

  • 2. Data: 2008-01-28 19:00:11
    Temat: Re: Priorytet
    Od: gonzo_102 <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2008 18:21:50 +0100, +Stefan+ napisał(a):

> [...]
    > Co robić z przesyłką która w 3 tygodnie nie dotarła? machnąć ręką i pogodzić
    > się ze stratą płyt oraz opłat za przesyłkę?

    Priorytet to tylko norma jakościowa poczty polskiej - tylko pewien procent
    przesyłek jest doręczany w terminie.
    Jeżeli jest to list polecony/paczka priorytetowa to możesz złożyć
    reklamację na poczcie - w wypadku zaginięcia i nieodnalezienia się
    przesyłki (może leży w sortowni we wrocławiu lub w warszawie) otrzymasz
    odszkodowanie od poczty.
    W przypadku zwyklych listów chyba nic nie da się zrobić - tam priorytet
    jest raczej tylko sposobem na wyciągnięcie dodatkowych pieniędzy.

    --
    pozdr.
    gonzo_102

  • 3. Data: 2008-01-28 20:42:12
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "+Stefan+" <s...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    priorytetem
    > idą szybciej niż zwykłe ? [a ile zwykłe wtedy by moje szły cholewa !?
    ;}]...
    > Co robić z przesyłką która w 3 tygodnie nie dotarła? machnąć ręką i
    pogodzić
    > się ze stratą płyt oraz opłat za przesyłkę?
    >
    > +Stefan+

    To taki toto lotek.
    Czasem zwykla dojdzie szybcie niz priorytet (na szczescie sporadycznie).

    W regulaminie uslugi sa tylko procentowe wskazniki, a poczta
    jest taka cwana, ze chyba nawet nie ma terminu maksymalnego na dostarczenie.

    Gdy zaginie skladasz reklamacje (chyba na dowolnej poczcie) i cos tam placa
    podobno.

    Wszystko "prawdopodobnie", albo "od" jak wszystkie umowy ;-).

    goore.

  • 4. Data: 2008-01-28 22:03:41
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    Co prawda polecony, ale priorytet... regularnie dwa razy w tygodniu wysyłam
    i odbieram priorytety do i z jednej firmy na drugim końcu Polski. Raz się
    zdażyło, że przesyłka szła trzy dni. Firma zrobiła awanture u siebie na
    poczcie i od tamtej pory (przynajmniej od 6 m-cy) wszystkie przesyłki
    dostaje na drugi dzień.

    Pozdrawiam,
    ArapahoVmax

  • 5. Data: 2008-01-28 22:18:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Arapaho napisał(a) :
> [...]
    > zdażyło, że przesyłka szła trzy dni. Firma zrobiła awanture u siebie na
    > poczcie i od tamtej pory (przynajmniej od 6 m-cy) wszystkie przesyłki

    Hmmm... Ja nie zrobiłem awantury. To pewnie dlatego dostaję od
    początku listopada priorytety po 10 do 18(!) dniach. Dziś
    odebrałem nadany 5 dni temu. Odemnie wysyłane dochodzą podobnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 6. Data: 2008-01-29 06:38:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2008 23:18:05 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Hmmm... Ja nie zrobiłem awantury. To pewnie dlatego dostaję od
    > początku listopada priorytety po 10 do 18(!) dniach. Dziś
    > odebrałem nadany 5 dni temu. Odemnie wysyłane dochodzą podobnie.

    Brak ludzi do pracy, przepełnione rozdzielnie - oto przyczyna.

    Korzystaj z usługi PPUP Poczta Polska - przesyłka dworcowa (nie myl z
    przesyłką konduktorską PKP).

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2008-01-29 08:24:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2008, +Stefan+ wrote:

    > Co to za ustrojstwo i jak do tego podchodzić? List[paczka] priorytet.

    Ale między "list" a "paczka" jest dość istotna różnica - odnośnie
    paczki są jakieś zapiski dotyczące odszkodowania na mocy umów
    miedzynarodowych (a w ustawie chyba też coś jest).
    Do 2 kG można przesyłkę nadać jako list, ale bez podanej wartości
    nie podlega AFAIK odszkodowaniu.
    Oczywiście priorytet to osobna sprawa.
    Przyznam, że ja cyrki z przesyłką miałem raz (okres urlopowy i ktoś na
    poczcie położył przesyłkę opłaconą z góry na półce z dostarczanymi
    za pobraniem) na jakieś kilkadziesiąt razy i statystycznie na priorytety
    nie narzekam.
    A z opisów na grupie wynika, ze wiele zależy od lokalnej poczty...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-01-29 18:48:21
    Od: "Michał Trych" <t...@p...onet.pl>

    Kiedys Weiss w radio zet rozmawial z kims z poczty - kazali im odgornie
    specjalnie przytrzymywac listy zwykle zeby szly dluzej niz priorytety.
    Pytalem kiedys, na czas doreczenia listu nie mozna zlozyc reklamacji, ponoc
    nigfzie nie jestr napisane ile moze isc priorytet...
    pozdrawiam
    michal

  • 9. Data: 2008-01-29 21:06:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 19:48:21 +0100, Michał Trych napisał(a):

> [...]
    > Pytalem kiedys, na czas doreczenia listu nie mozna zlozyc reklamacji, ponoc
    > nigfzie nie jestr napisane ile moze isc priorytet...

    chyba do 14 dni przesyłka musi dojść, powyżej to już jest nie wywiązanie
    się z umowy, ale nie znalazłem potwierdzenia ustawowego tego twierdzenia

  • 10. Data: 2008-01-29 22:21:06
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fno4hd$v2a$1@achot.icm.edu.pl...

    > chyba do 14 dni przesyłka musi dojść, powyżej to już jest nie wywiązanie
    > się z umowy, ale nie znalazłem potwierdzenia ustawowego tego twierdzenia

    Skoro nie znalazles ta skad ten termin 14 dni ?

    goore.