    From: "grzech" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo sprzyja donosom??
    Date: Tue, 16 Nov 2010 20:22:23 +0100

    > Straz Miejska twierdzi, ze skoro jedynie prowadzi w tych sprawach
    > postepowanie tylko wyjasniające nie kończace się wnioskiem ani o ukaranie
    > mandatem, ani nie kieruje wniosku do sądu to nie ma obowiazku udostępniac
    > osobie podejrzanej o popełnienie danego wykroczenia, a przesłuchiwanej
    > jedynie jako świadek materiałow tego postepowania, a nawet oficjalnie
    > danych osoby donoszącej o rzekomym wykroczeniu.
    > Przejrzałem KPwsoW i faktycznie, w przeciwieństwie KPK niewiele tam jest o
    > uprawnieniach osoby podejrzanej, a juz nic o jej prawie do zapoznania się
> [...]

    Coś kiepsko szukałeś. Sprawdź na przykład art. 38 par 1 Kodeksu postępowania
    w sprawach o wykroczenia i art. 156 kodeksu postępowania karnego. Tylko
    jeszcze trzeba wiedzieć, kto to jest podejrzany, kto strona lub uczestnik
    postępowania. Drugi sposób to ustawa o dostępie do informacji publicznej. Tu
    czasami trzeba się trochę "pogimnastykować".