  • 1. Data: 2008-02-13 15:37:36
    Temat: Prawo spółdzielcze i znacząca zmiana w lokalu [HELP]
    Od: "Tom" <t...@w...pl>

    Witam
    Mam spółdzielcze własnościowe mieszkanie, spółdzielnia zażyczyła sobie
    ocieplenia balkonu najgrubszym z możliwych systemów co wg mnie w znaczący
    sposób pomniejszyło by balkon (zmniejszenie o 0.6m2)

    Nie zgodziłem się na to i nie dopuściłem do całkowitego ocieplenia (2/3
    zostało ocieplone), teraz spółdzielnia stawia wniosek o wykluczenie mnie z
    członków spółdzielni.

    Czy mam prawo decydować o istotnych zmianach w lokalu ? i czy miałem prawo
    odmówić zgody na ocieplenie? Duży ładny szeroki balkon to dla mnie
    ważny element i minnymi z tego powodu kupowałem to mieszkanie.
    Dochodzi też kwestia ze jestem osobą niepełnosprawną i zmniejszenie balkonu
    uniemożliwi lub znacząco utrudni mi korzystanie z niego.
    Przecież możliwość dostosowania mieszkania (parterowego) do potrzeb
    niepełnosprawnej osoby to też moj przywilej (a może się mylę?)

    Sprawa najprawdopodobniej skończy się w sądzie dlatego już pytam, może
    nakieruje mnie ktoś na ustawy/stronę traktującą w tym zakresie.

    dziękuję
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-13 16:47:23
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Czym?
    Styropianem czy inna metodą?
    Ile grubości chcieli dać?
    BTW wykluczenie z członkostwa bardzo straszne nie jest, prawa do lokalu nie stracisz,
    no ale czasem opłaty mogą być inne
    (szczególnie jak spółdzielnia ma dochód z lokali uzytkowych).
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-02-13 17:23:21
    Od: "Tom" <t...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie stracisz, no ale czasem opłaty mogą być inne
    > (szczególnie jak spółdzielnia ma dochód z lokali uzytkowych).

    Dzięki za odpowiedz

    Czy na pewno nie stracę prawa do lokalu ? a jedyną konsekwencją ew
    wykluczenia z rejestru członków jest wzrost opłat?
    Mieszkanie kupiłem na wolnym rynku 10 lat temu (jeśli to ma znaczenie).

    Balkon a własciwie logia jest długa ale wąska ma 79cm szerokości a po
    ociepleniu miała mieć conajmniej 15cm mniej co uniemożliwia wprowadzenie
    wozka dziecięcego lub inwalidzkiego a o utrudnionym poruszaniu nie wspomnę.
    Pytałem znajomych i gdzie nie sprawdzałem to ocieplenia na balkonach były
    wykonywane 3-5cm systemem.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-02-13 18:20:44
    Od: "Tom" <t...@w...pl>

    Juz poczytałem trochę, jeszcze raz dziękuję.

    http://www.nportal.pl/porady/257p4pos46/Spoldzielcze
    _wlasnosciowe_prawo_do_lokalu.html

    pozdrawiam