    From: "bleh" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spadkowe
    Date: Fri, 16 Sep 2005 08:38:52 +0200

    .

    | Jesli chodzi o dziedziczenie ustawowe (gdy zmarly nie
    zostawila waznego i
    | skutecznego testamentu) to dzieci wylaczaja od
    dziedziczenia rodzicow i
    | rodzenstwo spadkodawcy.

    Proszę mi odpowiedzieć na pytanie odnośnie sytuacji podobnej
    do podanej wyżej,
    lecz gdy w spadku pozostały same długi.
    Spadkodawca pozostawił nieletniego syna (z żoną był
    rozwiedziony), rodziców ,rodzeństwo.
    Jeśli dzieci wyłączają z dziedziczenia rodziców i rodzeństwo
    to długi przechodzą na syna
    i pełniącą nad nim opiekę byłą żonę?(trochę to bez sensu, bo
    długi to przede wszystkim zaległe alimenty).
    Jeśli była żona w imieniu syna zrzeknie się spadku to czy
    przechodzi on na rodziców ,
    rodzeństwo i zstępnych rodzeństwa?
    Wygląda, że w tej sytuacji wszyscy powinni zrzec się spadku
    ( jest jeszcze czas- nie minęło pół roku).
    Dzięki za ewentualne podpowiedzi.