    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo rodzinne - dzieci
    Date: Tue, 27 Jul 2010 09:01:56 -0500

    Marcin wrote:
    > Witam.
    > Od kilku lat jestem rozwiedziony, mamy dwoje dzieci w wieku 9 i 11 lat,
    > ktore mieszkaja z matka j jak sie niedawno dowiedzialem z jej obecnym
    > partnerem. Rozwiedlismy sie za porozumieniem stron bez orzekania o
    > winie, oboje mamy pelnie praw rodzicielskich.
    > Mam pytanie czy moge w jakis prawny sposob domagac sie od bylej
    > malzonki, matki naszych dzieci aby uzgadniala ze mna i informowala mnie
    > o tym, ze np. wyjezdza i dzieci zostaja w domu jej partnerem, ktory nie
    > jest prawnym opiekunem dzieci? Chcialbym zabierac dzieci do siebie
> [...]

    pierwsze pytania.
    A dzieci tez chca tego samego co ty?

    Nie masz wylacznosci na zajmowanie sie dziecmi.
    To tak nie dziala, ze jak matka nie odbiera dzieci osobiscie ze szkoly,
    to musisz to robic ty. Z drugiej strony jakby ci kazali to robic
    obowiazkowo i wyszloby, ze trzeba codziennie, to dopiero bys narzekał.

    Co do istotnych spraw dzieci rzeczy powinny byc uzgadnianie wspolnie.
    Czyli planowanie wakacji powinno sie odbyc wspolnie, ale jak juz nie
    jest, to informowac cie o tym co zapalnowala nie ma obowiazku.

    Mozesz sie poskarzyc w sadzie. wowczas sad ja zobowiaze to konkretnego
    postepowania i wowczas bedziesz sie mogl skarzyc skutecznie, ze tego nie
    robi. Sad i tak zapyta dzieci co wolą i czesc.
    Jak sie okaze, ze nie maja ochoty u ciebie byc, to nic nie ugrasz.