    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy -
    Date: 24 Oct 2002 13:37:11 +0200

    > Z powodu zamknięcia sklepu mojej znajomej - sprzedawczyni, należy się 1
    > miesięczna odprawa,
    > ekwiwalent za urlop itp.
    > Aby tego uniknąć pracodawca oferuje jej pracę w swoim zakładzie jako
    > krawcowa w miejsowości odległej
    > o 25 km od miejsca w którym teraz pracuje.
    > - pytanie:
    > 1. Jakie ma wyjście czy jeżeli odmówi pracy w innej miejscowości to
    > utraci pracę z własnej winy czy nadal będzie to z przyczyn pracodawcy?
    >
    > 2. Jezeli okaże się że musi przyjąć tą pracę to czy pracodawca musi jej
> [...]
    Witam,
    wyjątkowy przypadek z tego pracodwcy, że nie wie jak rozwiązać taką sytuację
    będąc pracodawcą i prowadząc działalność (nie wiem w jakiej formie) ale nie o
    nim ma być więc do rzeczy (wprawdzie mało tu szczegółów ale zobaczymy):
    jeżeli znajoma zostanie zwolniona (domyślam sie że chodzi o likwidację tego
    sklepu) to odprawa jej przysługuje i tyle ! Jeżeli krawcowe i sklepowe
    pracują "u jednego pracodawcy" co tez jest mozliwe, to aby znajomą przenieść do
    innej pracy (jako krawcową) potrzebne jest wypowiedzenie warunków pracy i
    zaproponowanie nowych. Znajoma nie musi ich przyjąć i wtedy wypowiedzenie i
    wynagrodzenie za czas wypowiedzenia itd. więc też nie straci.
    Pracy nikt nie musi przyjmować !!!!!!! W końcu ponuje wolność itd. !!!! Nie
    chcesz to nie pracujesz nikt Cie nie zmusi.
    Jeżeli pracujesz poza miejscem swojego zamieszkania to pracodwaca nie musi Ci
    nc płacić, jedyna co mi przychodzi teraz do głowy to wyższe koszty uzyskania
    przychodu.
    tyle moge powiedzieć na podstawie tych skromnych informacji które podałeś
    Paweł