    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo konsumenta ?
    Date: Wed, 20 Mar 2002 20:04:08 +0100

    On Wed, 20 Mar 2002, Jerzyk wrote:

    > uszkodzenia zadzwonilem do wlasciciela (co bylo niestety z jego winy
    > utrudnione) powiedzial ze musze mu opis usterki (tu jestem laikiem) przeslac
    > listem poleconym bo inaczej on nie przyjmuje zgloszenia. Po 3 ktorych

    Cóż, musisz się odwołać do warunków gwarancji, bo KC tego nie reguluje.
    Jeśli taki tryb w nich przewidziano, to nie wykręcisz się - ale to mało
    prawdopodobne.

    > na cokolwiek. Dodam ze tenze pan mowil mi tez oczywiscie ze zapewne
    > uszkodzenie jest z winy uzytkownika czyli mnie. Ale jak inaczej uzytkowac
    > wersalke ktora codziennie trzeba zlozyc do polowy, wyjac posciel, i rano
    > nastepnego dnia umiescic ja tam z powrotem?

    To już powinien stwierdzić biegły, a nie sprzedawca.

    > Teraz pytanie: czy musze takowy nielekki mebel sam zawozic jemu na wlasny
    > koszt (co sie mija z celem bo wole zaniesc albo zaprosic do siebie speca

    Dostarczenie towaru do naprawy gwarancyjnej odbywa się na koszt gwaranta -
    art. 580 KC. Poza tym z okoliczności może wynikać że wada ma być usunięta
    w miejscu w którym rzecz się znajduje (czyli u kupującego).

    > usterke na miejscu (o ile wysle polecony). Dodatkowo czy mozliwe jest jego
    > stwierdzenie ze wersalka z 5 letnia gwarancja zostala juz po roku uszkodzona

    Stwierdzić sobie może, ale nie przekreśla to szans klienta - dopóki sąd
    nie oddali roszczenia kupującego o wykonanie naprawy gwarancyjnej
    posiłkując się opinią biegłego (patrz wyżej).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)