  • Data: 2013-01-16 22:54:49
    Temat: Re: Prawo do leczenia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ja tu nic nie myślałem, przytaczałem tylko stan prawny.

    Ok, a byłbyś w stanie podać jakieś szczegóły, wytyczne, zasady?

    Z ciekawości pociągnąłem temat. Żeby samemu opłacać sobie składkę, trzeba
    zarejestrować się w NFZ, potem zarejestrowaćsię w ZUS, potem złożyć
    deklarację, zapłacić 340zł! i dalej co miesiąc płacić i składać deklarację.

    Taka to biurokracja!

    Wychodzi mi że już wiem, po co ten cały system.
    Ten cały system jest po to, aby obywatel nauczył się go obchodzić.
    Najlepiej bowiem jak jest potrzeba skorzystania z ubezpieczenia, to spisać
    ze znajomym umowę zlecenie na kilkadziesiąt zł (można nawet kilka dni
    wstecz, jeżeli jakaś hospitalizacja zdarzyłaby się nagle bo na rejestrację
    w ZUS jest kilka dni).
    Dzięki temu ma się ubezpieczenie na czas trwania umowy + kolejne 30 dni.
    Czyli da się za 30 zł też, tylko trzeba kombinować.

    Co wy na to?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach