eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej › Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków
    użyteczności publicznej
    Date: Mon, 14 Jun 2010 21:46:28 +0200

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@a...pl> napisał

    > Pracuje w firmie która zajmuje się instalacją urządzeń wymagających
    > wykonania wcześniejszych przyłączy stropowych polegających na
    > mocowaniu odpowiednich konstrukcji na przestrzał do stropu lub w
    > przypadku stropów komorowych rozkucia i wykonania odpowiednich
    > wzmocnień/wylewek pod te konstrukcje. Dotychczas te prace budowlane
    > oraz ocena wytrzymałości stropu były w gestii właściciela/zarządcy
    > obiektu. Obecnie coraz częściej w postępowaniach przetargowych
    > wykonanie tych prac jest scedowane na dostawcę urządzeń i moje
> [...]

    Skoro następuje ingerencja w konstrukcję budynku a stropy zostają
    dodatkowo obciążone w sposób nie przewidziany w projekcie budynku to
    myślę, że te mocowania/wzmocnienia powinny zostać *zaprojektowane*
    przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane o specjalności
    konstrukcyjnej. Podstawę prawną poda ci prokurator jak te twoje
    zabawki spadną komuś na głowę albo zarwie się strop.