  • 1. Data: 2002-04-03 07:54:21
    Temat: Prawo budowlane ? gdzie w necie .. ?
    Od: "Jarek" <j...@p...pl>

    Cześć ... Muszę zasięgnąć języka w kwestiach budowlanych (odległości budynku
    od granicy, co można postawić w granicy bez zgody sąsiada .. itp ... )
    Jeżeli ktoś miał by adres strony ze wszystkimi aktami prawnymi i podzielił
    by się ze mną tą informacją, był bym bardzi wdzięczny ... :)
    Jeszcze coś .. jeżeli sąsiad ma zezwolenie na ocieplenie budynku, a ów
    budynek stoi w granicy, to czy uda mu się zdobyć pozwolenie na wejście na
    moją posesję ????

    Z góry dzięki .... Jarek

  • 2. Data: 2002-04-03 09:42:36
    Temat: Re: Prawo budowlane ? gdzie w necie .. ?
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

  • 3. Data: 2002-04-03 09:51:44
    Od: "dziadek" <d...@c...pl>

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2000106112
    6?OpenDocument

  • 4. Data: 2002-04-03 10:38:20
    Od: "Jarek" <j...@p...pl>

> [...]
    > elektronicznej. Zrobione onegdaj własnoręcznie. Mógłbym nagrać na płytkę,
    > ale za darmo nie bardzo chce mi sie to robić ;)

    Przepraszam ... nie dodałem "za darmo" ...

  • 5. Data: 2002-04-04 07:16:37
    Od: "Anna Nowacka" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeszcze coś .. jeżeli sąsiad ma zezwolenie na ocieplenie budynku, a ów
    > budynek stoi w granicy, to czy uda mu się zdobyć pozwolenie na wejście na

    Powinien uzyskać twoją zgodę, a jeśli będziesz się opierał on może wystąpić
    do urzędu z wnioskiem o wydanie urzędowego pozwolenia na wejście na posesję
    sąsiada. Urząd może taką zgodę wydać. Jednocześnie zobowiąże ciebie do
    niezwłocznego doprowadzenia posesji sąsiada do stanu poprzedniego w wypadku
    np. zaśmiecenia , zniszczenia roślinności itp.

  • 6. Data: 2002-04-04 09:15:21
    Od: r...@r...net (Spencer)

    On 04 kwi 2002, you wrote in pl.soc.prawo:

> [...]
    >zobowiąże ciebie do niezwłocznego doprowadzenia posesji sąsiada do stanu
    >poprzedniego w wypadku np. zaśmiecenia , zniszczenia roślinności itp.

    Witam,
    podam za muratorem nr4(216)2002 na stronie 142.
    Przepisy określają minimalne odległości od granicy w jakich można usytuować
    budynek.Odległości te wynoszą:
    3m ,jeśli budynek jest zwrócony do granicy ścianą bez otworów okiennych i drzwiowych
    (za taka uważa się także scianę z luksferów)
    4m dla budynków zwróconych w stronę granicy sciana z oknami lub drzwiami
    Okapy i gzymsy moga pomniejszyc te odleglosci o 0,5m a balkony o 1m.
    Możliwe jest też usytuowanie budynku w odległosci mniejszej niż 3m ale nie mniejszej
    niż 1,5m
    (odstęp musi być zachowany aby swobodnie wykonywać prace remontowe).
    Można też bezposrednio przy granicy.W obu wypadkach w stronę granicy może być
    zwrócona
    wyłacznie sciana bez otworow okiennych i dzwiowych.Ponadto w projekcie
    zagospodarowania
    działki należy wykazać możliwosc zachowania okreslonych w rozporzadzeniu odległosci
    między
    projektowana zabudowa a istniejacymi lub zaprojektowanymi elementami zagospodarowania
    działki
    sasiedniej.
    PRZEPISY NIE WYMAGAJA PRZY TYM UZYSKANIA PISEMNEJ ZGODY SASIADA ,gdyż obowiazek taki
    został
    zniesiony orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego.
    Zaznaczam ,że nie jestem prawnikiem a zacytowałem artykuł z muratora.