    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Date: Thu, 13 Jun 2002 20:40:28 +0000 (UTC)

    Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil
    news:21295-1023995337@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:
    > Usenet to system, opisany w oficjalnie obowiazujacych raportach.
    Nie bardzo rozumiem. Czyje raporty na temat sa obowiazujace?
    Jak raport moze obowiazywac? (w sensie ustanawiac zasady)
    > Kto narusza zasady systemu, ten podlega karze.
    Kto karze?
    > Wystarczy aby jakikolwiek administrator Usenetu naruszyl jego
    > zasady, np. otworzyl bramke do wysylania ftp na grupy i zostaje
    > odlaczony od sieci.
    Nie bardzo rozumiem. Jak to wysylac ftp na grupy? Myslisz o przslaniu
    jakiejs wersji programu ftp na grupe? Sa grupy z binariami ktore to
    akceptuja.

    [...]
    > Kto uzywal internetu 10 lat temu ten pamieta, ze pierwsze
    > serwery ftp byly prowadzone przez jednostki wojskowe i zolnierzy
    > z domen .mil
    Korzystam z inetu (mniej lub bardziej, kiedys raczej mniej) niewiele
    ponad 10 lat ale wtedy sciagalem przez ftp z serwerow cywilnych.
    Wierz mi byly ju wtedy serwery ftp cywilne poza domenami *.mil.
    Chyba sie pomyliles w okreslaniu przedzialu czasowego.
    > A skoro wyjasnilismy sobie juz stan rzeczy,
    Gdze tam!

    > sa bledne, gdyz naruszaja regulaminy usenetu.
    Podaj ktory punkt i gdzie to mozna znalezc - uzyje w dyskusji z
    pewnym lurkerem ktory kradnie wlasnosci intelektualne z grupy phn

    > A kto je narusza, ten jest usuwany ze struktury
    > administracyjnej, gdyz podejmujac obowiazki sluzbowe zobowiazal
    > sie do przestrzegania procedur.
    A!, jednak jestes pracownikiem jakiegos providera!

    > Poczta e-mail to tez plik.
    > Czy to znaczy ze ten Franek majacy dostep do pliku poczty 1000
    > uzytkownikow tez wieczorem sobie kopiuje archiwum, zanosi do
    > domu i czyta, czyta, czyta az mu uszy rosna ?
    Technicznie jest to mozliwe.

    > Zatem powiedz tylko ktory administrator nagrywa archiwa usenetu
    > i sprzedaje na CD, naruszajac regulaminy usenetu ?
    Nie powie bo chyba nie wie. Pisal o uzyceniu osobie pozostajacej w
    bliskim zwiazku swoje archiwum pozostajacego na dysku.

    > Ale po to wlasnie uchwalane sa ustawy, opracowywane regulaminy,
    > przepisy, aby stan rzeczy byl jasny i precyzyjny, gdyz
    > demokracja opiera sie na zasadach.
    Ale przeciez piszesz wyzej ze demokracja nijak ma sie do internetu
    gdyz jego fragment Usenet:" to system wojskowy z dowodcami i
    zolnierzami, z rozkazami i instrukcjami wojskowymi." Rozumiem ze
    zmieniles zdanie od poczatku postu? Nic wielkiego, tylko krowa nie
    zmienia zdania. Moglbys jednak to wyraznie zaznaczyc ze odwolujesz to
    co napisales wyzej.

    A moglbys odpowiedziec na zadane wczesniej przeze mnie pytania?
    Przypomne:
    Jezeli odpowiem na post: "No nie jestem pewien co mysle"
    to juz tworze wartosci intelektualne i nie naleze do kradziejow?

    Od jakiej ilosci postow zalezy uznanie(lub nie) za lurkera?

    Czy Instytut Bezpieczenstwa Internetowego podejmie sie zaszczytnej
    roli oceny wartosci intelektualnej prezentowanej w postach?

    Czy jezeli wykorzystam komercyjnie rady jednego aktywnie
    udzielajacego sie na niektorych grupach tworcy dorobku
    intelektualnego ludzkosci to dokonuje kradziezy wlasnosci
    intelektualnej?

    Co w przypadku gdy wiadomosci te znajduja sie w powszecnie dostepnych
    innych zrodlach (helpy, poradniki, podreczniki uniwersyteckie-
    "Przytrzymaj klawisz Ctrl przy przeciaganiu mysza")?

    Co bedzie jezeli zastosuje sie do porad na news i zrobie sobie
    krzywde?
    oraz te ponizsze:
    Aha, wyjasnij mi jeszcze prosze co oznaza obco brzmiace dla mnie
    (przynajmniej po polsku) slowko:
    "i reklamuje tak swoja strone, generujac duzy traffic"
    Chodzi Ci o trafike-taki sklepik z tytoniem? Tak?
    "Mialem znajomego Dzeka z firmy, ktora wlasnie wydawala kontent z
    usenetu na CD."
    Czyzby chodzilo Ci o wydawanie jakiegos zadowolenia,
    usatysfakcjonowania? Tego juz zupelnie nie rozumiem. Nie powinno byc:
    "wydala kontentna"?
    Albo napisz ze nie umiesz, nie wiesz, nie masz ochoty, nie masz
    kompetencji, nie masz zdania w tych zgadnieniach.
    czuje sie zignorowany brakiem Twojej odpowiedzi

    pozdro
    poreba