    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Kanoniczne ?
    Date: Mon, 24 May 2004 18:47:55 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc25.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Monika" <monpaj@usun_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:z_7sc.155785$O9.51525@news.chello.at...

    Jeśli ksiądz będzie poprzestawał w swoim uporze, to nie ma innego wyjścia
    i trzeba zastosować przeciwko niemu procedurę przewidzianą w prawie
    kanonicznym. Nie powołam się na kanony, bo potrzebę jej opracowania miałem
    kilka lat temu. Ale w zarysie wygląda to następująco, zakładając, ze już
    raz byłaś:

    1. druga wizyta u księdza i próba przekonania go, że swoim zachowaniem
    spowoduje, że będziesz żyć w grzechu, bo z chłopakiem żyć i tak masz
    zamiar. Chciała być to zalegalizować, ale skoro kościół stoi temu na
    przeszkodzie, to trudno. Ksiądz bierze Twój grzech na siebie. Może
    poskutkuje.

    2. Jeśli nie, to udajesz się do księdza z trzecią wizytą, ale zabierasz ze
    sobą "innego wiernego". Dla uniknięcia stronniczości niech będzie raczej
    koleżanka, a nie członek rodziny ani narzeczony. Cel wizyty analogiczny
    jak wyżej.

    3. Jeśli to nie pomoże, to pismo do biskupa.

    Z reguły ksiądz orientuje się w "niebezpieczeństwie" już przy wizycie z
    innym wiernym. Pamiętaj jednak o tym, że wystawienie świadectwa chrztu
    jest płatne. Przepisy kościelne regulują tę kwotę. Z reguły księża
    twierdzą, że należy się "co łaska".

    W znanych mi kilku przypadkach powyższa procedura zawsze doprowadzała do
    "wygrane", o ile oczywiście nie było prawnych przeciwwskazań do wydania
    takiego, czy innego dokumentu.