    From: "Pawap" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo KARNE - pytanie
    Date: Sun, 27 Jan 2002 14:50:47 +0100

    Użytkownik "Ralfi1" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:a2qds2$2rd$1@news.tpi.pl...
    > Sprawa jest poważna. Dwa lata temu brałem udział w bójce i
    zostałem za to
    > skazany (wyrok w zawieszeniu) [spowodowanie jakiejś
    niezdolności pow. 7
    > dni]. nie myślcie sobie, że jestem jakimś dresem czy
    coś... Po prostu się
    > zdarzyło (koleś się potknął i złamał sobie nogę).
    > Wszystko było w porządku do ... wczoraj.
    > Byliśmy z kumplami do knajpy opijać, to że mojemu
    przyjacielowi urodził się
    > wczoraj synek. Spotkaliśmy tam niestety (a może raczej to
    on nas tam
    > spotkał) zwaśnionego, pijanego, naspeedowanego dupka,
    który od samego
    > początku nas prowokował. Gdyby nie właściciel, który jego
    powstrzymywał, do
    > bójki doszłoby już w środku.
    > Oto kilka faktów:
    > - jest mnóstwo świadków na to, że to on prowokował,
    doskakiwał do nas i
    > czekał aż wyjdziemy
    > - w środku najpierw zaczepił, a później uderzył świeżo
    upieczonego ojca
    > - gdy już wychodziliśmy, to przytrzymywany przez
    właściciela uderzył mnie
    > - w knajpce mi groził i wykrzykiwał, że "dzisiaj mnie
    zabije" itp., (w
    > stosunku do mnie był najbardziej agresywny)
    > - jest mnóstwo świadków na to, że ja z tej ekipy
    zachowywałem się
    > najspokojniej i próbowałem uspokajać prowokowanych kumpli
    > - już na zewnątrz, doleciał do mnie wykrzykując do mnie,
    że "mnie zabije"
    > itp.
    > - W WALCE "NA SOLO" ZŁAMAŁEM MU NOS I POWAŻNIE OBIŁEM RYJ.
    > - Okazałe się, że koleś był chory na serce i zabrała go
    karetka. Leży w
    > szpitalu z gębą nie do poznania i nie wygląda na to żeby
    jutro wyszedł.
    > Zaznaczę jeszcze, że na wszystko jest mnóstwo świadków,
> [...]

    czesc

    IMHO u nas trzeba byc ciota i dac sie pobic, wracajac do
    tematu to wg, 157 kk naruszenie czynnosci narzadu ciala
    lub rozstroj zdrowia inny niz 156 kk ....a nie trwalo to
    dluzej niz 7 dni jest scigane z oskarzenia prywatnego, w
    takiej sytuacji musi zlozyc wniosek o sciganie,

    jesli ponad 7 i wezmie sie za to prokurator to pewnie
    bedzie sprawa w sadzie, bedziesz potrzebowal swiadkow
    pozadana bylaby obdukcja, interesowac cie bedzie
    kwalifikacja czynu przez prokuratora i potem sad,
    wg ciebie najlepiej nie pobiles go, nie bojka a jego atak
    na ciebie i obrona

    jezeli wziac to jako bojke to z urzedu ale karani bedziecie
    obaj,
    w kk czegos takiego jak walka na solo nie ma, mozesz
    przemyslec cos takiego
    grozil ze cie zabije... 190 kk grozba karalna, na wniosek

    uderzyl ciebie i swiezo upieczonego ojca moze 157 kk
    obdukcja, swiadkowiei ew. wniosek

    na zewnosc znow cie mial zabic, grozba juz calkiem realna
    mogla wzbudzic uzasadnione obawy, jezeli pierwszy cie
    zaatakowal musiales sie bronic, obrona konieczna 25 p 1
    kk , jesli nie to p 2 i co istotne p 3
    wcale nie musiales uciekac, bales sie odwrocic bo mogl
    wyciagnac noz i ...........
    jezeli wystapi z oskarzeniem prywatnym to mozna
    skozystac z 497 kpk
    na czole nie ma napisane ze jest chory a nawet gdyby mial
    to co z tego

    moj koles ma 2 zawiasy i znow sprawe z ktora juz chyba
    przegiol, twoj przypadek przy niej to jest mini zlobek,
    tak szybko nie odwieszaja

    moze cos ci to pomoze, przemysl to i decyzje podejmij
    SAM
    jak cie mocno przycisnie to najlepiej idz do adwokata
    po porade

    Paweł (p...@i...pl)
    "Sprawiedliwość polega na oddaniu każdemu tego
    na co zasłużył" (www.free.polbox.pl/k/kaes1)