  • 1. Data: 2007-03-10 19:04:10
    Temat: Prawa przy zakupie towaru do prowadzenia DG
    Od: "Ernst" <e...@o...pl>

    Witam
    Kupiłem sześć krzeseł do baru. Niestety towar był wadliwie wykonany i po
    kilku miesiącach krzesła się porozlatywały dosłownie - dzięki bogu nie
    nastąpiły jakieś obrażenia u konsumentów. Oczywiście sprzedawca milczy -
    wogóle się nie odzywa i nie chce uznać reklamacji. W jaki sposób mogę
    dochodzić swoich praw? Czy tylko proces cywilny? Czy w takim wypadku koszty
    procesu również sprzedający będzie musiał pokryć?
    Pzdr
    g0ris

  • 2. Data: 2007-03-10 19:39:26
    Temat: Re: Prawa przy zakupie towaru do prowadzenia DG
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ernst" <e...@o...pl> napisał

    > Oczywiście sprzedawca milczy -
    > wogóle się nie odzywa i nie chce uznać reklamacji.

    No to milczy czy odmawia uznania?

    > W jaki sposób mogę
    > dochodzić swoich praw? Czy tylko proces cywilny?

    Jeśli nie da się ugodowo to albo odpuścisz albo sąd.

    > Czy w takim wypadku koszty
    > procesu również sprzedający będzie musiał pokryć?

    Jeśli przegra proces.

    Ale nasunęła mi się jeszcze taka wątpliwość: czy na pewno są to
    krzesła przeznaczone do użytkowania w barze a nie zwykłe krzesła
    do domu? Ma to znaczenie ze względu na założoną przez producenta
    intensywność użytkowania (z czego wynika konstrukcja i zastosowane
    materiały z tego zaś cena). Może to być podstawą obrony pozwanego.

  • 3. Data: 2007-03-10 23:28:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.03.2007 Ernst <e...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > wogóle się nie odzywa i nie chce uznać reklamacji. W jaki sposób mogę
    > dochodzić swoich praw? Czy tylko proces cywilny? Czy w takim wypadku koszty

    Jeśli nie wyłączono w umowie sprzedaży, to obowiązuje roczna rękojmia.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-03-10 23:33:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]

    Jeśli nie wyłączono w umowie sprzedaży, to obowiązuje roczna rękojmia.
    Ale jak się nie odzywa to faktycznie zostaje tylko sąd. Jeśli wygrasz, to
    koszty on poniesie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-03-11 16:45:59
    Od: "Ernst" <e...@o...pl>

> [...]
    > intensywność użytkowania (z czego wynika konstrukcja i zastosowane
    > materiały z tego zaś cena). Może to być podstawą obrony pozwanego.

    Są to hokery - czyli typowe krzesła do baru.
    Pzdr
    Erni