    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie, strona www dla firmy.
    Date: Sat, 19 Apr 2003 13:05:39 +0200

    Użytkownik "Yig" <y...@S...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:b7r9k3$1ote$1@foka.acn.pl...
    > Problem polega na tym, ze zamawiajacy nie zaplacil za rok obecny.

    no tak, ale wez pod uwage 491 kc,
    wg. ktorego mart powinien wezwac ich do zaplaty i ustalic
    termin, np. 14 dni.
    a znajac zycie tego nie zrobil, blokujac swiadcenie uslugi,
    wiec moim zdaniem to druga strona moze wykorzystac 491 kc :)

    > rzecz

    > Jesli nie rozumiesz pojec 'przeniesienie autorskich praw majatkowych' i
    > 'licencja' to nie moj problem. to jest pl.soc.prawo a nie
    > pl.soc.chlopski-rozum

    dobrze, powiem inaczej :)
    na tej stronie (zakladam, ze tak jest, bo to strona firmowa),
    znajduja sie materialy, do ktorych prawa autorskie materialne posiada
    klient.
    logo firmy, teksty dotyczace dzialalnosci firmy, itp. itd.
    pominmy juz fakt tej nieszczesnej "licencji", przyznaje po raz kolejny ze
    bez umowy ciezko gdybac.

    > mowimy o plikach zrodlowych strony WWW, a nie o programie komputerowym. Z
    > tego co sie orientuje kodow zrodlowych programow komputerowych takze sie
    nie
    > udostepnia.

    zakladajac ze nabyta zostala licencja - w tym przypadku nalezy
    przekazac albo kod zrodlowy strony albo uzyc np. encodera ktory
    zabezpieczy kod zrodlowy ale umozliwi dalsze korzystanie z licencji.
    (to o czym wspomnialem wczesniej). Jest to jednak kosztowne,
    i niewiele w tym przypadku sensu, wiec bardziej sie oplaca poprostu
    przekazac kod.

    > Nie o wszystkim decyduje - przeczytaj art 16 pr. aut. Moze wydac utwor
    > anonimowo, jednak nie moze zrzec sie autorstwa, ani zbyc prawa do
    autorstwa
    > utworu. To mialem na mysli

    tak wiem, co nie zmienia faktu, ze autor sam moze zdecydowac
    czy chce aby jego imie i nazwisko widnialo w stopce autorskiej czy nie,
    a wlasnie o to bylo pytanie.