    From: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie a majatkowe prawa autorskie
    Date: Wed, 19 Mar 2008 12:20:43 +0100

    > A czy forma zatrudnienia ma jakies znaczenie (tj. rodzaj umowy, mam na
    > myśli
    > standardowe pisma bez klauzul - umowa o prace caly etat, umowa zlecenie,
    > umowa o dzielo) w praw autorskich?

    Tylko w tym sensie, że przy umowie o prace prawa majątkowe przechodza nijako
    z automatu na pracodawce, a przy innych umowach musi to być jasno napisane.
    Natomiast prawa niemajątkowe są niezbywalne. Jestes autorem i już, czy to
    sie twojemu szefowi podoba czy nie. Popatrz na porządne oprogramowanie.
    (Prawie) zawsze w okolicy abouta znajdziesz listę jakiś amerykańskich czy
    chinskich "Kowalskich", którzy dany soft stwzorzyli nawet jeśli handluje tym
    fimra MS.

    .A