    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praktyki gazowni z rachunkami
    Date: Mon, 21 Nov 2011 17:15:13 -0600

    On 11/21/2011 2:21 PM, Ajgor wrote:
    > Witam.
    >
    > Inkasent z gazowni kiedys chodzil co miesiac. Co miesiac byl rachunek, i
    > wszystko gralo. Teraz chodzi raz na trzy-cztery miesiace, a bywa, ze i pol
    > roku go nie ma. A rachunki do zaplaty sa co miesiac. Przychodzi, spisuje
    > licznik, pozniej przychodzi rachunek, a krotko po tym przychodzi tzw.
    > prognoza, w ktorej gazownia wylicza hipotetyczne zuzycie gazu na przyszlosc.
    > I kaze je sobie placic. Sek w tym, ze to hipotetyczne zuzycie ZAWSZE jest
    > wyzsze od rzeczywistego. I to bywa, ze i o 100%. Przykladowo w zimie mam
> [...]

    A mowiles w gazowni, ze nie chcesz placic wg prognoz tylko rzeczywistego
    zuzycia?
    Okazuje, ze jakby sie zapytac to sie da.
    Po drugie.
    Jak sam napisales, to nie jest rachunek tylko prognoza. Wiec po prostu
    płać mniej jesli uwazasz, ze prognozy są za wysokie.
    Po trzecie, probowales dzownic zeby ci przeliczyli mniejsze prognozy?