    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prąd i liczniki (c.d)
    Date: Tue, 17 Jan 2006 01:58:59 +0100

    Kaja [###k...@n...ma.wp.pl.###] napisał:
    > Niedawno była tu dyskusja o licznikach elektrycznych. Pisałam o
    choince,
    > tzn jej lampkach podłaczonych do prądu w skrzynce rozdzielczej na
    > parterze. Właśnie dzisiaj elektrycy z administarcji bezczelnie
    wyłączyli
    > prąd w całym bloku. Jak zadzwoniłam, to powiedział mi jeden z nich,
    że
    > jest awaria i będzie trwała z 15 minut. W tym czasie odłączali tą
    > "choinkę od prądu". Wniosek z tego, że jednak to był prąd pobierany
    > naszych mieszkań.

    Raczej wniosek, że podłączyli to w taki sposób, że bez odłączenia
    prądu nie dało się rozłączyć. Zegary z reguły są instalowane w
    meiszkaniach i raczej nie znam sposobu, na pobranie prądu z za zegara
    poprzez podłączenie się przed zegarem. Tak, czy siak, jeśli masz
    podejrzenie o kradzież prądu, to złóż zawiadomienie. To, ze odłączyli
    kabel nie spowodowało, że oględziny nie doprowadzą do ustalenia, skąd
    to było pobierany. Przez kilka dni będą jeszcze ślady ich manipulacji.
    Początkowo powiadom zakład energetyczny o podejrzeniu kradzieży prądu.