    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prąd budowlany / sprzedaż i dystrybucja prądu
    Date: Sun, 13 Jan 2008 16:14:11 +0100

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fmd6n9$ft1$1@news.onet.pl...
    > Z tego co wiem to wydane warunki przyłączeniowe są ważne 2 lata od daty
    > wydania.

    > Proponuję poprosić developera o pokazanie umowy przyłączeniowej i tam możecie
    > sprawdzić jaki jest termin wykonania prac przez ZE. O ile dobrze pamiętam jest
    > to pół roku.
    Nie rozumiem. To w końcu ZE ma 2 lata, czy pół roku od złożenia wniosku na
    pociągnięcie kabli? Developer twierdzi, że wniosek złożył w 2006 roku, ale
    miesiąca nie znam - dopytam.
    Czy developer ma obowiązek udostępnić zapisy tej umowy?

    > Z tymi kablami to też jest coś nie tak. U nas w firmie prowadzona jest duża
    > inwestycja, i od listopada cały czas są prowadzone prace ziemne, z kładzeniem
    > kabli włącznie.
    Hmm... Mi kolega - przyszły sąsiad, robiący w automatyce, powiedział, że przy
    niskich temperaturach jest zbyt duże ryzyko usterek łączy, więc ZE się tego nie
    podejmują.

    > Hehe, jak energetyka mogła założyć liczniki w budynku, w którym nie ma
    > zasilania docelowego?? nie masz kluczyka do szafki pomiarowej??
    NIe można najpierw założyć liczników, podpiąc do nich mieszkań, a potem przypiąć
    do nich przyłącze energetyczne?

    > Jak dla mnie to jest sprawa dla Urzędu Nadzoru Budowlanego.
    Tego, który jest na tablicy informacyjnej na budowie?

    > Developer nie może wam odsprzedawać energii, którą kupuje od energetyki na
    > plac budowy. a cenę liczyłby zapewne w taryfie budowlanej.
    No więc jest rozróżnienie między prądem budowlanym a "detalicznym", czy nie ma?

    > A może developer nie ma pieniędzy na opłacenie mocy przyłączeniowej i w ten
    > sposób chce zarobić troszkę na ten cel??
    Albo po prostu z jakiś powodów chce w ten sposób odwlec pewne sprawy? Tylko po
    co? 10% ceny płacimy po odbiorze