  • Data: 2002-08-22 08:38:41
    Temat: Re: Pracownik oszukał - jak go dobrze zwolnić? PILNE !!!
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de> szukaj wiadomości tego autora

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Chcę, żeby on też ucierpiał na tym zwolnieniu!!!

    naprawdę się zdenerwowałeś :)

    a zatem,
    1) rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia (=natychmiastowe)
    na podstawie art. 52 § 1 pkt 2 kodeksu pracy:

    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia z winy pracownika w razie:
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę
    przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na
    zajmowanym stanowisku, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub
    zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,
    2) Złożenie zawiadomienia do prokuratury o popełnieniu przestępstwa
    3) I nie jestem pewien, czy możesz zawiadomić US o osiąganiu przez
    pracownika dochodów z nieujawnionego źródła, ale odpowiedni
    paragraf pewnie by się znalazł.

    btw: On to robił dla zysku, czy mu się w życiu noga powinęła i
    potrzebowal pieniędzy? - ale jak nie chcesz to nie mów - tak z
    ciekawości pytam, skąd ludziom o głowy takie pomysły przychodzą.

    powodzenia

    marcin

    --
    OE, IE RULEZ!!!