    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca w nadgodzinach? + jeszcze kilka ciekawostek!!!!!
    Date: Tue, 20 Dec 2005 02:45:44 +0100

    Użytkownik " Krzysztof" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:do7gk1$sme$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy mozna to zrobić telefonicznie, czy musi byc to na pismie, a moze
    > ustnie i
    > najlepiej przy swiadkach?

    Moze byc telefonicznie ale zawsze lepiej miec dowod takiego zgloszenia.

    > Przy okazji spytam sie o te zwolnienie dyscyplinarne. Więc jezeli odmówie
    > pracy w nadgodzinach to pracodawca moze od razu je zastosować?

    To zalezy od okolicznosci. Tzw zolnienie dyscyplinarne moze byc stosowane w
    razie ciezkiego naruszenia podstawowych obowiazkow. Nie bedzie ciezkim
    naruszeniem np. nieprzyjscie do pracy w zwiazku z pilnym wezwaniem do
    szkoly w sprawie zaslabniecia dziecka, ale bedzie nim nieprzyjscie do pracy
    w zwiazku z kacem, zwlaszcza jesli spowoduje to zastoj w pracy zakladu.

    A jak to sie
    > ma do tak zwanych NN czyli nieobecnosci nieusprawiedliwionych, czy jest
    > cos
    > takiego?

    Jest i w okreslonych okolicznoscia taka NN moze prowadzic do zwolnienia
    dyscyplinarnego.

    Z doswiadczenia wiem ze zdarzaly sie takie przypadki, ale wtedy
    > potracano z poborow odpowiednia kwote ale czy za takie cos mozna otrzymac
    > zwolnienie dyscyplinarne?

    j.w.

    Cos o uszy sie odbilo mi ze dopiero po 3 dniach NN
    > moga byc jakies wieksze konsekwencje?

    Zle Ci sie obilo. Moga byc rownie dobrze po jednej i wcale nie musza nawet
    po dziesieciu.

> [...]
    > wszystko.
    > Pod koniec miesiaca wypisuje karte pracownicza i na podst niby tego
    > naliczaja
    > pensje. Ale co do czego jak sie bedzie za mocno skakac to przeciez moga
    > powiedziec ze nie bylo mie w pracy z miesiac i nic im nie udowodnie.
    > SZOK!!!!!! W zakladzie gdzie pracuje z 200 osób. Nie wszedzie tak jest,
    > ale
    > takie zjawisko wystepuje. Poniewaz zostalem przeniesiony do innego dzialu
    > gdzie absolutnie nie mam do nikogo zadnego zaufania musze cos z tym

    Sposob potwierdzania obecnosci w pracy okresla regulamin pracy. Wcale nie
    musi to byc podpis na liscie obecnosci. Pracodwaca moze zrezygnowac z
    potwierdzania tej obecnsci w ogole (musi prowadzic natomiast dzienna
    ewidencje czasu pracy). Jesli pracodawca odstapi od prowadzenia listy
    obecnosci , to na nim spoczywal bedzie ciezar dowodu, ze w danym dniu
    pracownik nie swiadczyl pracy.

    > Juz na sam koniec moze ktos dalby wskazowke jak rozwiazac tą wspolprace z
    > taką firmą? Umowe mam na czas nieokreslony i stazem jestem dlugooletnim
    > pracownikiem. Zalezy mi jednak zeby miec kuronia od razu. Jezeli sam sie
    > zwolnie to otrzymam dopiero po 3 miesiacach. Chcialbym wiec aby mnie
    > zwolniono /oczywiscie nie dyscyplinarnie/ i miec zasilek od razu. Po tak
    > wieloletniej pracy chociaz to chcialbym wykorzystać i mowiac szczerze choc
    > troche odpoczac sobie zanim trafi sie w nastepna firemke :)

    Panstwo biedne a Ty chcesz jeszcze zasilki wyciagac? Fe, wstydz sie!!!!

    Dan.