  • 11. Data: 2004-12-16 12:46:06
    Temat: Re: Praca i porazka
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w
    wiadomości news:cprvb2$6ng$2@opal.futuro.pl...
    > opix wrote:
    >
    > O to chodzi, że stan faktyczny to:
    > wypłacono 0 zł
    > składki ZUS od 0 zł wynoszą 0 zł

    to jest twoja wersja -urzędowa będzie taka -na jakiej podstawie
    wystawiono owo zaświadczenie ? jaka była forma pracy i wypływający z
    niej stosunek ? ile faktycznie mógł zarobić na podstawie dokumentacji
    płacowej innych pracowników ?ilu jest zatrudnionych i za ilu jest
    odprowadzone ? czy nie zachodzi celowe unikanie płacenia zobowiązań -
    KONTROLA SKARBOWA ....prokurator
    jeżeli ZUS stwierdzi że zatrudnienie ma znamiona stałej lub zleconej
    pracy to policzy sobie srednią i domierzy -JEST CYRYL I METODY/na
    Cyryla/

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 12. Data: 2004-12-16 12:59:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    opix wrote:

> [...]
    > jeżeli ZUS stwierdzi że zatrudnienie ma znamiona stałej lub zleconej
    > pracy to policzy sobie srednią i domierzy -JEST CYRYL I METODY/na

    To jest grupa pl.soc.prawo a nie pl.soc.science-fiction
    Udowadniam ci, że nie było jak dotąd żadnych należnych składek na ZUS,
    a nie bardzo rozumiem co do ZUS-u ma prokurator i kontrola skarbowa. I
    od kiedy skłądki się od średniej.

  • 13. Data: 2004-12-16 13:01:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    opix wrote:

> [...]

    Udowadniam ci, że nie było jak dotąd żadnych należnych składek na ZUS,
    a nie bardzo rozumiem co do ZUS-u ma prokurator i kontrola skarbowa. I
    od kiedy składki płąci się od średniej.

  • 14. Data: 2004-12-16 13:35:06
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w
    wiadomości news:cps0uc$7k3$2@opal.futuro.pl...
> [...]
    ZUS,
    > a nie bardzo rozumiem co do ZUS-u ma prokurator i kontrola skarbowa.
    1
    składkę się płaci od kwoty należnego wynagrodzenia ze stosunku
    zatrudnienia bez względu na fakt czy zostało ono wypłacone czy też nie
    i od tej należności składa się deklaracje rozliczeniowe w okresie za
    który przypada wynagrodzenie -zus nie interesuje czy pracodawca ma wolę
    zapłaty wynagodzenia ale fakt że nie odprowadził składki w terminie i
    nie złozył w terminie deklaracji .właśnie oczekiwanie na taki numer
    rodzi patologie -nie płacę wynagrodzenia to nikt mi nic nie zrobi -bo
    de facto nie ma podstawy -to jest mylna interpretacja -a napisane jest
    prawie pracy że pracodawca ma obowiązek zapłacić za pracę w określonym
    miesiącu w terminie -jeżeli w czasie kontroli wyjdzie że dniem wypłaty
    jest 10,15,20,25 lub inny dzień miesiąca to stanie się on terminem
    wypłaty wynagrodzenia w tej firmie -wynagrodzenie się płaci w
    rozliczeniu miesięcznym i tu żadnego cudu nie ma ani s-f
    2
    pracodawca ma prawo w razie wystąpienia trudności w zapłacie należnych
    zobowiązań cywilno-prawnych wystapić o udzielenie przełozenia terminu
    ,udzielenie pomocy publicznej etc czyli posiada możliwości
    przeniesienia lub rozłożenia w czasie -nie zwalania to jednak
    pracodawcy od zaniechania składania deklarcji -jeżeli tego nie czyni
    oznacza to jednoznacznie że czyni to specjalnie celem unikniecia
    wywiązywania się z ciążących na nim zobowiąząń .zus ma prawo zwrócić
    się do własciwej izby celem sprawdzenia czy taka pomoc może być
    zastosowana /procedura /więc na tym styku procedury rodzi się kontrola
    podatkowa
    3
    jeżeli w trybie postępowania zostanie udowodnione że pracodawca miał
    środki a nie dokonał wypłaty wynagrodzenia ,nie odprowadził należnych
    składek to jest to przestępstwo
    4
    jak nie można ustalić wynagrodzenia urząd nie bedzie negocjował -wynika
    to z przepisów ile można i za co zaliczyć do składników wynagrodzenia i
    co stanowi podstawę tych wyliczen -a autor posta nie jest zapewne
    pierwszą ofiarą tego cwaniactwa

    i nie pisze s-f ,
    wbrew temu co się sądzi czasy dla takiego złodziejstwa kończą się i
    jest na taki proceder bat -jak się daje komuś pracę to się bierze za to
    odpowiedzialność
    a nie tylko zyski

    --
    ===OPIX===

  • 15. Data: 2004-12-16 13:43:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    opix wrote:

> [...]
    > zatrudnienia bez względu na fakt czy zostało ono wypłacone czy też
    > nie i od tej należności składa się deklaracje rozliczeniowe w okresie

    Proszę o podstawę prawna - jakiś artykuł z ustawy. Dopóki tego nie
    podasz dalszą dyskusję uważam za bezcelową.